torsdag 14 januari 2010

Jag vill ha en sista chans, så jag säger det rakt ut. Jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut.

Byrå hela dagen, precis som alla andra torsdagar här på John Bauer^^
FotoA på förmiddagen, TextkommunikationA på eftermiddagen. Nu är det lunch, men jag vill inte äta. Skolans mat är inte speciellt god och jag kan lika gärna äta när jag kommer hem. (behöver faktiskt gå ner några kilo ändå...)
Iallafall, på våra fotolektioner har vi inte gjort någonting alls innan känns det som. Knappt fått fota, bara massor av tekniker. Vilket inte är speciellt roligt. Men idag (när vi bara var 2 stycken, haha!) fick vi lära oss retuschering i Photoshop. Härligt:) Även om jag testat hemma, själv innan så är det fint att kunna göra det på rätt sätt. Det blir både enklare och snyggare. Jag lägger upp före/efter bild. Tjeho.

Känner att det här är faktiskt riktigt roligt, det är trevligt när man ser hur bra det blir. Visst, detta är väldigt enkla retuscheringar. Men ändå! Det är roligt ändå!

I eftermiddag ska vi ha textkom. med Johanna, har henne i svenska också. Hon är riktigt bra, hon förstår mig. Fan det låter som en romantisk filmklysha, men det är faktiskt så.
Efter skolan ska jag köpa jeans. Jag har bestämt mig för det nu, hittade ett par assnygga jeans på H&M för 399:-, vilket är billigt för jeans. Men jag har inte så mycket pengar kvar denna månaden. Och jag testade iallafall jeansen och de satt riktigt snyggt. I vanliga fall har jag problem med att hitta byxor som sitter snyggt, har ganska breda höfter, och då blir allting ihoptryckt liksom. Blöh.
Men iallafall, så nu har jag bestämt mig för att köpa dem, för jag behöver nya jeans.(men nu kommer de säkert inte finnas i min storlek bara för det ><)
Också ska jag köpa en överraskning till min kära mor. Hon behöver lite uppskattning, hon är ju trots allt världens bästa mamma ^^
Nädu, nu ska jag göra nåt annat. Typ glo på Simpsons, tvshack i mitt hjärta!
Ciao:)

2 kommentarer:

Helene Ahlberg sa...

Oh yeah för TvShack! ;) hihi! Fina bilder <3

Hannah sa...

Sötis :)
Tur att ni äntligen får göra något kul med Rickard ^^<3