lördag 6 mars 2010

did you say henna?

Sitter med hennafärg i håret, åter igen. Jag gillar verkligen den röda tonen det blir av kopparröd som jag använder. Hoppas det blir bra idag också ^^
Hennafärg är den bästa hårfärgen, iallafall för håret då det inte sliter något alls och är helt naturligt. Det består av örter från Hennabusken och det blandar man bara med varmt vatten!
Visst, det är lite halvjobbigt.
1. Det luktar inte jättegott. Men tar man bara shampoo efteråt ska det inte lukta så mycket.
2. Om man vill få en intensivt röd färg (som jag) så får man ha i det i två timmar. Och det rinner ganska mycket. (mest eftersom jag är dålig på att blanda så det blir en bra konsistens)

Iallafall, denna helgen händer det ingenting. Ganska skönt. Kolla lite film, plugga lite (med betoning på lite) matte och läsa. Och bli helt glad när det är vårväder.
Så det så. Nu tänker jag kolla lite på teve eller nånting.

Inga kommentarer: