onsdag 31 mars 2010

god dammit

Jag är så arg att jag skakar. Finner inga ord, jag vettifan var mänskligheten är på väg.
Tre killar, i femtonårsålder satt bakom mig på bussen idag till skolan. Och framför mig satt Malin & Simone, så jag satt och pratade med dem. Helt plötsligt börjar de killarna slå på mig. Med en jävla handske, inte för att det gjorde speciellt ont. Men principen, hur har de blivit uppfostrade? Antagligen inte alls.

Iallafall, så brydde jag mig inte i början. Men efter ett tag hoppade jag fram till ett säte framför Malin & Simone. Då börjar de slå på Malin istället. Och kalla oss (mestadels mig) saker, som rödhåriga hora, jävla hora och fet köttbulle. Inte för att jag bryr mig om att de trackar ner på min hårfärg, för de är bara dumma i huvudet. Men det är fortfarande principen. Hur får man för sig att göra så?
De här tre killarna var inte svenska. Jag hade brytt mig mer eller mindre om de hade varit det. Men tre svenska killar hade antagligen inte gjort så.

Nu är Malin och Simone hos Polisen iallafall.

2 kommentarer:

Catrin sa...

Fyfan! Vilka svin. Men jättejättebra att ni polisanmäler. Rätt.

puss&kram & försök att inte bli alltför bitter på mänskligheten fastän den är eländig.

Johanna sa...

Åhh vad jag blir irriterad -.- Det var några utlänningar som bröt sig in i vår bil och tänkte sno den igår, vet inte om du läst det... då tänkte jag med så som du även om det kanske inte är helt rättvist.

Sv: Haha dumma Lady Gaga ;D Min fot är jättestor nu o.O <3