måndag 31 maj 2010

dream a little dream of me

En snabb liten uppdate. Siesta bjöd på mycket.
Förkylningar, minusgrader och en hel del jävla regn. Men man ska ju inte fokusera på det dåliga säger dem.
Så man kan istället tänka på hur stilla hela publiken var under Thåströms konsert och att jag inte kunde nån låt alls men ändå inte vågade andas för att inte förstöra stämningen. Man kan även nämna hur man inte kände någon kyla när man lyssnade på Kristian Anttila, smutsigt.
Timo Räisänen var heligt. Det var så vackert, första gången jag såg honom men det kändes som jag precis fann något hemligt. Det var mulet väder, men så fort han sjön "My Valentine" (som för övrigt är min favoritlåt med honom) kom solen fram. Amanda Jensen var mysig, precis som vanligt och sen åkte jag hem.
Skamligt, för jag missade bob hund, [ingenting], Teddybears och Hästpojken. Men sömnen kändes viktigare.
På lördagen gungade vi med Maskinen och Familjen. Lite Bad Hands (som förövrigt hade två trummisar men bara en teve som sångare. Asballt!) Upptäckte Monty, som var jättemysig.
Jag har säkerligen glömt massvis med band och sånt. Men orkar inte just nu.
Bilder kommer ikväll eller något. Från stockholm också, får nog göra något sorts collage, för det är nog typ hundra bilder minsann. Eller så länkar jag bara till facebookalbumen. Får se senare hur jag gör helt enkelt.

På det stora hela var det en fin festival. Lite tråkigt att det blir min sista bara. Men allt har sitt slut.

2 kommentarer:

Cassandra sa...

Din sista? Huh! Varför?

Isabell sa...

Cassandra: Eftersom nästa år tar jag studenten och då kommer jag nog inte ha tid tror jag. ingenting är ju säkert, men jag tror så.
Och efter studenten lär jag flytta.