måndag 10 maj 2010

summers coming

Ibland älskar jag min svenskalärare. Hon är bäst i världen och vi skulle nog kunna vara vänner om hon inte vore min lärare. Hon vet precis hur jag tänker, helt galet.
Vi har fått en dikt (från olika epoker) som vi ska analysera och ta reda på lite om. Beroende på epok och så. Och sen ska vi skriva en egen version av dikten, typ som dikten skulle sett ut om den var skriven i modern tid. Och självklart gav hon mig "feministdikten". Helt enkelt jättebra.

Jag försov mig i morse, glömde ställa klockan så när mamma kom hem vid halv åtta (hon jobbar natt nu förtiden) väckte hon mig, ehhe. Det var iofs skönt att sova en dryg timme extra, behövde verkligen ta igen sömn från i helgen. Sov typ bara två,tre timmar i lördagsnatt.

Anyways. Vi har desktopp i eftermiddag, vi ska nog börja med nåt nytt projekt tror jag.
Snart är det sommmarlov, inte mycket skola kvar nu alltså.

Vecka 19: Skola måndag- onsdag. Sen lediga pga av Kristihimmelfärdsdag? Ja jag vet inte riktigt :p
Vecka 20: Skola måndag, tisdag. Sen Stockholm med alla mediatvåorna.
Vecka 21: Skola måndag- torsdag. Lediga fredag pga av Siesta. Plus att det är siesta typ halva veckan så det blir nog chill.
Vecka 22: Skola hela veckan, fast jag är ledig på tisdagen. Ska till Ullared (H)
Vecka 23: Skolavslutning på torsdagen, men vi ska typ ha estetisk verksamhet på måndag, tisdag och onsdag. (Ja vi har inte det inlagt som en kurs. Vi har det i små projekt under tvåan istället)
Nu är det bara vädret som fattas!

1 kommentar:

Johanna sa...

Låter ju underbart! :D