fredag 25 juni 2010

here we are now, entertain us

Norge. Tja, jag trivs faktiskt mer och mer. Fastän det är moln som man nästan kan ta på här idag, på midsommarafton. Men egentligen gör det inte så mycket. För vi (Micke, Catrin, jag & Mirjam) har gjort en midsommarstång av kartong och lite blommor, och senare i kväll ska vi äta lite midsommarmat. Jag tror nog att det kan bli bra.

Det enda som inte riktigt är  bra är att jag måste hitta en praktikplats under tiden jag är här.Det är lite småknepigt, men om någon av er fina läsare vet något ställe (helst medieinspirerat) i Skåne som tar emot praktikanter från gymnasiet kan ni ju säga till.
Jag har haft frukostpasset tre dagar i rad nu, då jobbar man 6-14,30. Det är lite kämpigt att gå upp när klockan ringer halv sex, men jag börjar snart vänja mig. Har kvällspass lördag, söndag och sen på måndag, tisdag är jag ledig! Tjeho! Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra, kanske något vettigt, kanske titta på Six Feet Under. Det är förövrigt en helt underbar serie som min kära syster (länk!) har tipsat mig om. Hon älskar den innerligt och nu är även jag smittad. Det finns fem säsonger, det får bli mitt sommarprojekt. I dagens läge har jag sett fem avsnitt. Mycket, mycket bra.

Den här dimman vi har. Jag kan inte bestämma mig om det är moln eller dimma. Antingen väldigt tunna och jämt fördelade moln eller tjock dimma. Aja, iallafall. Den ligger liksom tätt runt bergen runt lilla Valldal. Lite skrämmande, men samtidigt vackert. Åh, i morse (fem i sex) när  jag skulle traska till jobbet var det helt tyst, fortfarande helt daggigt också denna dimma. Vilken mystik. Kändes lite som en saga, eller kanske en skräckfilm. Det beror på.
Jag funderar på att typ varje söndag lägga upp någon sorts anteckningsgrej. För ganska ofta skriver jag för hand, lite intryck och grejer som hänt. Och då kan man lägga upp det nån gång i veckan, för att ni (eftersom ni är så superintresserade) ska kunna få ta del av det också. Kanske.
Äh, jag har inte bestämt mig. Vi får se.

Puss!

1 kommentar:

Cassandra sa...

Åh, din vistelse i Norge verkar vara superfin :) Vad är det för sommarjobb exakt? Nyfiken! :)Kramis från Sverige