torsdag 30 september 2010

It’s like forgetting the words to your favorite song

Anledningen till att jag inte har någon lust att blogga är att jag har någon sorts livskramp. Jag vet att det inte finns något som heter så. Men det är en blandning av skrivkramp och en smärre livskris. Det låter allvarligare än det antagligen är. Det är bara det att jag gör massa saker, vardagliga saker utan att egentligen göra dem om ni förstår vad jag menar.
Jag läser genom mina vanliga bloggar utan att egentligen läsa vad där står, jag skrattar med mina vänner utan att egentligen vara glad och jag har en sådan tung känsla över hela mig. Det känns som om jag bara går och väntar på att någonting ska hända, för det måste det göra snart, så jag ska komma ut ur det här. Om det inte händer snart får jag nog prata med en psykolog eller något. Inte vet jag.
Och med allt det här medföljer då att jag inte kan skriva, jag tänker orden, jag känner nästan känslorna men kan inte förmedla dem som jag kunde förut och jag saknar att känna dem på samma sätt. Och tro inte nu att jag går runt och mår superdåligt och typ funderar på självmord eller något. Så är det verkligen inte, alltså. Jag mår ju inte bra men det är mer som hela mitt liv är så likgiltigt och jag känner ingenting. Det är mer frustrerande än någonting annat.

Eftersom jag nu ändå bloggar, så kan jag ju berätta lite om vad som hänt, händer och ska hända. Förra veckan var det den första studentfesten, på Harrys. Det var ruskigt roligt och jag var sådär lagom berusad så jag hade jättekul hela kvällen och det var precis lagom. Jag råkade hångla lite med en kille i min parallellklass men det ska nog ordna sig när jag vet hur jag ska hantera situationen.
Nu i helgen åt jag tacos, med köttfärs! Första gången sen juni eller nåt, i Norge var grejen vegetarisk tacos, och det är det fortfarande men mamma vill inte laga det tyvärr.
I måndags tatuerade jag mig, ni får en bild här: Voila! 
Mycket tjusigt, nu väntar jag bara på att den överflödiga färgen ska ramla av så den ”riktiga” tatueringen kommer fram! I tisdags tog jag min sista Gardasilspruta, så nu får jag förhoppningsvis varken livmoderhalscancer eller kondylom. Joho? I går (onsdag!) skulle jag till läkaren igen eftersom jag anar att jag blivit allergisk mot någonting men har ingen aning om mot vad. Så jag misstänkte ett pricktest, men inte då! Nä då ska de ta ett blodprov i armen! Aj aj, nä men det är bra träning för så fort jag får (sex månader efter tatueringen) ska jag börja lämna blod. I alla fall, nu tar det ungefär två veckor sen får jag reda på om jag är allergisk mot någonting eller om jag bara inbillat mig.
Och just nu sitter jag på bussen mot Markaryd (den jag vanligtvis tar hem men hoppar av i Vittsjö), jag ska med Malin dokumentera en modevisning i Markaryd till praktiken vi har imorgon. Ska även sova hos Malin inatt, så det blir nog mysigt.
Jag är ganska sugen på att gå ut och dansa, men vet inte var och med vem. Ni får gärna höra av er om ni är pepp på det. Kan dock inte denna helgen tyvärr eftersom min styvfar John fyller år på lördag och vi ska fira honom då och det blir så rörigt med utgångar samma dag och grejer. Men nästa helg! Jaaaa.
Vi passerar nu Södra Flårrödsvägen.
Ja, det var väl ungefär det. Kanske ett av mina längsta blogginlägg någonsin men jag gillar det, kvalité före kvantitet säger dem.
Åh, läste ut Arnes Kiosk igår. Den är hjärtskärande vacker, (hint= ,läs den!!) och nu har jag lånat två nya böcker på biblioteket: Sommarboken av Tove Jansson & Vad ser du nu av Cilla Naumann. Hoppas de är lika fina och bra. 

Inga kommentarer: