tisdag 26 oktober 2010

det här är jag

Ser i spegeln, vad ser jag egentligen?
Topp till tå, här döljs ingenting. Känsliga läsare varnas.

Kort rött hår som inte är i någon frisyr alls, & ja, det är min naturliga hårfärg. Så nu slipper ni fråga.
Ögonbryn i blond färg, dagtid är de målade mörkt bruna eftersom starkt markerade ögonbryn är det finaste jag vet. I vänster (mitt vänster) bryn kan man ana ett litet ärr från en forna piercing.
Ganska små blå ögon med samma ögonfransfärg som på ögonbrynen. De övre fransarna är målade svarta på dagen.
En ganska normalstor näsa med litet ärr från piercing, men det är ingenting man tänker på.
Liten mun med fylliga läppar, eller låter det skumt?
På sidorna om detta finns lite för stora, bulliga kinder & vid sidan om dessa finnes två små öron fulla av aktuella & gamla piercinghål. (Bara de två "vanliga" & vänster tragus är numera aktuella)

En hals, normalstorlek gissar jag. Breda axlar som en karl (min fina farfars ord).
En bröstkorg fri från bekymmer & sedan bröst i vanlig form & storlek. Inget extraordinärt här inte.
En lite för mjuk mage med tillhörande breda höfter med bra kärlekshandtag. Naveln är ett mysterium: mina första 15 levnadsår (på't ungefär) fanns en utåtnavel där, men helt plötsligt var den en inåtnavel med knorr.
Nu döljs den av en piercing, oftast en turkos fjäril.
På sidorna av detta finnes överarmar med lite så kallat gäddhäng, men det överlever man.
Torra armbågar & fullt normala underarmar med lite leverfläckar på.
Höger handled är tatuerad, mitt stjärntecken (jungfru)
Jag har ganska stora händer för att vara tjej, i alla oproportionellt stora knogar i jämförelse med resten av fingrarna. Korta naglar som mer eller mindre alltid pryds av en tjusig färg. Just nu: glitterlila.

Lår som går ihop (oj, akta dej Kissie! Jag är feeet *uääääh*) med bristningar (på grund av för lite träning och för mycket godis såklart).
Knäna är ärrade av en aktiv barndom som upplevdes högt upp i träd, likaså smalbenen. Jag kommer aldrig få "snygga" ben, men de sitter fast på mej & de är fullt fungerade. Det ska man vara nöjd med.
Därefter anklar utan större besvär & fötter i storlek 39. Ganska breda är mina fötter, därför gillar jag skor som Converse & Dr. Martens. Min pektå är längre än stortån & det tyder på nåt släkte med namn jag inte kan komma på. Avskavt rött nagellack på tånaglarna, målat nån gång i somras.

På baksidan av mig finns det jag inte kan se utan hjälpmedel men jag vet vad som finns där.
En rygg med ganska mycket skulderblad, vissa säger att de är maskulina, men det kan de ju inte vara då de sitter på en kvinna, en otränad sådan också för den delen. De är i alla fall distinkta.

Under dem, i svanken precis ovanför rumpan finns ett nästintill obefintligt födelsemärke. Inte obefintligt för att det är litet utan för att det är ungefär en halv nyans brunare än min vanliga hud. Så det syns bara när jag är brun (vilket inte händer alls ofta) då det är ljust. Det är ganska stort.

Sen min rumpa. Inget märkvärdigt, en rumpa i mängden. Baksidan av låt och knäveck utan några spännande detaljer.
Vader som är ganska vältränade av all gång & cykling.
Sist & antagligen även minst hälar fulla av gamla & nya skoskav eftersom skor är en av mina passioner.

Tjusigt va?

2 kommentarer:

Converse skor sa...

Jag gillar också Converse skor, som fan!

miixx sa...

du glömde skriva att du är vacker <3