söndag 26 december 2010

söndagslista

min bästa vän är ett komplicerat ämne, det är lite olika människor ibland men det slutar alltid med att det är marike.
när jag borstar tänderna 
ryser jag. Ja, det är väldigt knepigt och sådär. Men det är liksom skrapandet mot tänderna som jag dör lite av, typ. 
när jag lagar mat blir det nästan alltid omelett, för jag är ingen bra kock. Ingen dålig heller men jag har inga bra recept och 9 gånger av 10 lagar ju mami mat. 
jag är (lite) rädd för fåglar och andra märkliga saker. 
den värsta känslan är ensamhet.
den bästa känslan är hångla en hel kväll & sen veta att: det här kommer han & jag göra igen. snart.
jag är bäst på inte kunna vara allvarlig i mer än ungefär fem sekunder, att vara lat, prata tyst & snabbt samtidigt och att klippa håret för ofta. 
jag är sämst på hålla inne debatter inom mig, låta mitt hår växa (på god väg nu!), smörja in mig. 
jag lyssnar på Hole med Heaven Tonight just nu, precis innan var det Anthony & the Johnsons med Crazy in Love
jag pratar fort och tyst, har jag hört. men jag pratar gärna om fina pojkar, festen dagen innan och sånt. 
jag tycker om massor av saker tillexempel jättetidiga sommarlovsmorgnar när bara jag är vaken och hela världen är ljus. 
kärlek är hur bra som helst.
i somras var jag i Norge och jobbade. längtade hem & kände mycket konstiga känslor hela tiden. 
sist jag grät var ingen aning faktiskt. det brukar hända ganska ofta men inte nu icke! mitt humör är på topp ^^
när jag vill tänka skriver jag, lyssnar på musik eller så lägger jag mej bara raklång i sängen.
när jag bakar blir det alltid kladdkaka, och det blir alltid tillsammans med Marike. Ack!
just nu tänker jag på att jag måste diskutera en grej med min mami. + en pojk. 
idag har jag spelat spel med min syster, sett en dubbad Harry Potterfilm på teve, sagt adjö till  min syster, duschat & ätit. 
ikväll ska jag inte göra speciellt mycket alls. Äta julmatsrester (tror jag) och titta på teve antagligen!
imorgon kommer jag åka buss till Hässleholm, köpa dator, nyårsplanera med Marike, Becca & Manda. Kanske kika inom mellandagsrean i de andra affärerna också. Vi får se. 
min mobiltelefon är alltid urladdad känns det som. Men den är alltid på!
när jag vaknar på morgonen vill jag att det ska bli just, och sommar. och sommarlov. 
om jag var ett djur skulle jag vara en uggla, det skulle Andreas sagt. Men jag tycker det är jättesvårt. Jag säger pingvin för de är mitt favoritdjur. 
lista hittad hos niotillfem

Inga kommentarer: