måndag 21 februari 2011

5 foods

Jag gillar verkligen mat, i många former men har alltid varit väldigt kräsen. Är det fortfarande men det blir bättre med tiden. Nu får ni inte top-5 av mina favoriter för det blir för svårt. Men 5 maträtter jag gillar helt enkelt.
Tacos, helst vegetarisk för det är jättegott men även för att det för tankarna tillbaka till Valldalsommar.
Pannkakor, behövs det någon förklaring? Det är ju bara supergott.
Jag vet inte om det här har något speciellt namn men jag gillar spagetthi med sås & kyckling. Äter det för sällan men det är så himmelens gott.
Gulaschsoppa. Har alltid haft svårt för soppor men mammas hemlagade gulaschsoppa är fantastisk. Måste sno receptet innan jag flyttar hemifrån.
Potatissallad med valfritt tillbehör. Gärna sommargrillat kött. Mhmm.

Inga kommentarer: