fredag 11 februari 2011

is this spring or is this winter?

När jag hoppade av bussen i Markaryd tidigare i morse fick jag en sån konstig känsla av luften. Det kändes som om det var oro och längtan i luften, som om hela världen skakade av längtan efter vår men det kändes rått och kallt. Precis som den där första riktigt kalla höstdagen som brukar inträffa i oktober, men nu är det februari. Så jag knäppte översta knappen i jackan och drog ner baskern lite extra över öronen och drog in luften genom näsan, upptäckte något mer, och andades ut igen.
Jag upptäckte en märklig doft, som fick mig att minnas tillbaka till mellanstadiet. Ni vet när man hade friluftsdag fast det var lite för kallt egentligen så man behövde en extra tröja när man skulle ut och springa? Ja, den känslan fick jag. Men det märkliga var att det luktade grillad korv. Och jag menar sån grillning som man gör över öppen eld typ. Tja, lite märkligt var det, men lite nostagliskt också.

Det kändes mer såhär:



När det är såhär:



Fast vi egentligen bara vill ha dethär:

Alla bilder är från weheartit.com

Inga kommentarer: