torsdag 24 mars 2011

att tafsa oskyldigt

ut genom fönster men inget är vad det ser ut att vara
jag tittar ut
solens strålar når genom moln som inte är där
någon annanstans någon annans himmel täcks av våra gamla moln
recycling kallas det
ser ut att vara varmt här, kallt förut.
men det är kallt. kallt som förut för det blåser så mycket.
om jag går på gatan får jag min lugg i ansiktet, likaså min sjal.
tillochmed tjejen bredvid mig, som har jättelångt hår. hennes hår får jag också på mig.
som att tafsa väldigt oskyldigt.
det känns ändå helt okej,
mina fötter svettas i docs och jag behöver tunnare skor.
tygskor.
bytte ut halsduken mot en ny sjal med duvor på.
vårjackan är på väg till brevlådan, som att våren knackar på.

men jag vill ändå åka härifrån.
nu ska jag ju faktiskt iväg nästa helg, till Lund.
men jag vill åka bort till Paris.
Till London till något
som inte har å ä ö.


240311

Inga kommentarer: