fredag 29 april 2011

it's been a year now and still it seems like yesterday

Nu är det ungefär ett år sen jag fick min kära iphone och jag har hunnit ta jättemånga fina och mindre fina bilder sedan dess. Ungefär hundra stycken finns sparade i mobilen nu och jag tänkte visa några stycken för er.
Här har jag precis kommit hem med mobilen & hunnit ladda den och bekanta mig lite med den. Det var tydligen fint väder med tanke på shortsen men så var det ju maj & då måste det ju nästan vara fint väder?
 Nu vart det skolavslutning och alla var glada och jätteledsna för vår allra bästa lärare och mentor Johanna skulle sluta och vi saknar henne så himla mycket. Här är hon & jag i min rymdtröja som nu bor hos min syster.
Jag hade precis fått reda på att jag skulle fara opp till Norge och det var sorg och förväntan i luften. Jag skulle inte träffa mina fina vänner på hela sommaren men vi åkte iallafall bus hela vägen till Helsingborg och tog en heldag där. Fint!

 Jag lämnade iphonen hemma när jag åkte till Norge för det skulle blivit så himla dyrt och när jag kom hem väntade denna fina lappen på mig!
 Jag var himla glad att vara hemma & var i den fina trädgården vid Hovdala för att fira min farmor & farfars gemensamma 75årsdag lite för tidigt och lite för sent. 
 Det blev Malmöfestivalen och vi åkte ner för att se Moto Boy. Jag hade saknat det här så himla mycket, och snart far jag upp igen för att sen komma hem igen och bli såhär glad. Längtar!
 Jag fyllde 18 år och två veckor efter det tatuerade jag mig äntligen. Har ju behövt fylla i den dära tatueringen två gånger efter det men nu är den så fin så!
 Plötsligt blev det höst & lite halt på vägen när man ska cykla hem från bussen mitt i natten. Jag lyckades ramla väldigt smidigt och hade ont i knäet i flera dagar sen. 
 Halsdukar och varmare jackor åkte fram och håret det växte. Tror det här är november minsann. 


 I slutet av november åkte jag ner till Lund för att se världens bästa Håkan Hellström, det var ljuvligt och jag kan inte beskriva det på annat sätt. Finare människor får man leta länge efter!
 Kallare kallare men håret det bara växte! Började använda eyeliner på riktigt och jag väntade ofta på bussen i Emmaljunga, för kallt för att cykla. Brr!
 Helt plötsligt var det melodifestialen-tider och vi åkte ju ner med skolan! Det var väldigt fint och här sitter vi en bra stund innan det ska börja. Varför gick inte Melody Club vidare?
 Sista bilden för denna gången & här är precis innan jag klippte av min långa snedlugg till en pannlugg. Allt mitt hår var ungefär lika långt runt om hela huvudet och det såg väldigt spexigt ut tyckte jag!

Inga kommentarer: