fredag 17 juni 2011

let's go let's go to paris let's play hide and seek

Idag tog jag mitt pick & pack- eller åtminstone en väska med tjocktröja & plånbok ni vet, och tog mig till Helsingborg för min fina jakobs föräldrar bor där & han har även praktik där nu under sommaren så han bor där just nu. Men vi bestämde oss (eller Jakob bestämde kanske lite sedan innan) för att åka över till Danmark så det gjorde vi! Hopp och stuts på båten och en sjösjuk stund senare var vi vips i ett annat land! Himla bra det där med att bo i Skåne.

Vi strosade runt lite, kollade på skor på rean, åt god mat på ett skumt ställe och Jakob ville ju gärna kika in i kyrkan för där hade han aldrig varit förut sa han. Och när vi precis skulle öppna dörren och gå in i kyrkan händer världens gulligaste, och kanske märkligaste, sak. Ett gäng svenskar (inte från Skåne antar jag, för de var väldigt turistiga) haffade oss och frågade om vi ville hjälpa dem med en tävling de höll på med. De behövde ta en bild tillsammans med ett förälskat par! Det enda knixet var ju att det här förälskade paret var tvungna att pussas ganska intensivt på fotot så man verkligen såg vad det var som hände liksom. Men det ställde vi ju gärna upp på, håhå, så nu finns vi pussandes på någon glad svensk turists kamera och förhoppningsvis vann de ju tävlingen.
Himla fint!
Nu ska jag fortsätta hjälpa papi med att sätta upp vår nya tv- plattv vetni. Ja vi är kanske sist i världshistorien med att skaffa en sådan men såna är vi här på landet.
Puss!

Inga kommentarer: