torsdag 1 september 2011

baby kitty cat

Jag är nu en kattmamma!

Min mammas jobbarkompis dotter hittade två små kattungar (den enda var tyvärr död :( ) precis bredvid en å eller något sånt och tog hand om det lilla livet. Men pappan i den familjen är pälsallergiker så de kunde inte behålla den så jag tittade på mamma med mina puppy-eyes (vi har ju redan en katt så det hjälpte kanske lite det också) så runt klockan 8 ikväll kom dem och lämnade den lilla lilla kattungen hemma hos oss.
Det är en liten flicka på runt 5 veckor (alltså ni anar inte hur liten hon är) och hon är typ beige/ljusljus gul och hon känns lite rädd och försiktig men ändå kelen. Men mest av allt så verkar hon så ledsen för hon skriker hela tiden, men hela hennes lilla värld är ju upp & ned. Hon skulle varit med sin mamma mycket längre :/ Fattar inte vad det är för människor som kan bara slänga ut två små kattungar i vatten!

Mamma jobbar inatt och John börjar jobba tidigt imorgon så jag har fått uppdrag att gå upp klockan 2 inatt och se så att hon har vatten och gosa lite med henne. Vi har speciell kattmjölk för små kattbebisar, alltså gulligaste ever!
Hon är det sötaste jag någonsin sett typ. Vi har dock inte bestämt namn ännu, vi vill lära känna henne lite. Jag röstar på Ester men det är det ingen annan som gör haha :p
Ska försöka fota henne lite försiktigt imorgon så ni får se det lilla livet :)


1 kommentar:

jenny sa...

skitfin!! Hoppas hon snart blir mindre ledsen och glad över superfamiljen hon fått! Men väldigt läskig vinkel på benet på den ena bilden, må jag säga. Men det är säkert bara all in my head.