måndag 19 december 2011

julmarknad + inte hemlös?





En kväll på Tivolis julmarknad i Köpenhamn. Inte speciellt bra bilder jag är fullt medveten om detta. Men det var så SJUKT mycket folk att man typ blev knuffad hit och dit mest hela tiden. Men det var jättemysigt och precis lagom kallt. Man frös om näsan och kinderna men inte mkt mer än så om man hade ordentligt med kläder på sig. Supertrevlig kväll!

Nu till något roligare! Ikväll ska jag fara till Växjö. Har fått span på ett rum (inneboende hos en familj) som jag ska kika på. Förhoppningsvis åker jag hem en bostad rikare! Att vara inneboende hos någon annan är ju inte en ultimat situation precis men det handlar bara om några månader fram till sommaren och sen är planen att jag ska gå på folkhögskola och därmed alltså bo där. Så det är skönt att slippa köpa en massa saker som sen bara kommer ligga hemma hos mamma & john och skräpa i typ ett år.
Plus att denna familjen (som bara består av mamma och dotter) alltid hyr ut det här rummet då, till någon. Så de är väl vana vid situationen antar jag och tycker att det funkar bra för dem. Så jag hoppas verkligen mycket på det här! 
Det hade varit så himla skönt att slippa oroa sig mer för det sen liksom, det har varit en klump i magen länge nog nu. 
Och så slår jag två flugor i en smäll (hähä) och hälsar på hos Herr Åberg när jag ändå är där oppe och imorgon ska vi sjunga på en konsert så kommer nog inte blogga på ett tag. Men det överlever ni. Det vet jag (:

1 kommentar:

ElinorAhlberg sa...

Ser grymt mysigt ut!! :D