lördag 14 januari 2012

piercing talk

Det känns ungefär som att mitt öra ser ut såhär. Det gör det inte, verkligen inte. Men det är svullet, som tusan! Typ hela vecket är borta, men det är ju normalt när man piercar brosket. Det kan jag stå ut med, men det som är så fruktansvärt är att dygnet runt så bultar det i örat för att det gör så fruktansvärt ont. Och om jag måste röra vid det (typ när jag rengör och sånt) så gör det så ont att jag tror jag ska bita av mig läppen. Hela jag står och spänner mig totalt och får lite panik, sakta men säkert kommer det förhoppningsvis bli bättre. Har ju valt en av de mest svårläkta piercingarna så jag får väl ha tålamod. Käkar Ibumetin och typ spänner mig fast i sängen för att jag inte ska vända mig om i sömnen och vakna skrikandes för att jag har lagt mig på "piercingsidan". Men jag ska försöka ha tålamod. 
Piercingen har åtminstonde slutat blöda nu (gjorde det till och från förut) och istället börjat vara. Tjoho! Har googlat runt och det verkar som om att "dränka" den i koksaltlösning ett par gånger om dagen i en vecka ska vara bra. Både mot själva varandet (som ju kan vara en infektion, vem vet?) och för att korta ner läkningstiden. Och det vore skönt! 

Nu är klockan halv ett och jag ska definitivt försöka sova lite nu, ska bara leta upp en bok först. Kan inte somna om jag inte får läsa en rad eller två först. 
Godnatt!

Inga kommentarer: