torsdag 19 januari 2012

Whispers, "Hello, I've missed you quite terribly."

Hej!
Jag är nu inflyttad och ganska uppackad i Växjö. Det är helt galet vad bra jag trivs ändå, känns redan som hemma och det är ju bra ^^ Lite knepigt att vara inneboende men de är skitschyssta så det är lugnt. Ungen är dock tio år och värsta bitchen haha, ganska roligt.
Här sitter jag alltså och dricker te i mitt stearinljusupplysta rum med min egna kopp. UNDERBART!
Dock fattas jag en del saker, typ knappnålar (för att hänga upp lite planscher och almanacka och så. Min hyresvärd vill inte att jag hänger upp med annat så :/ ) några sorts lådor/byrågrejs att ha träningskläder och pyamasar och sånt i. De ligger i en väska just nu hähä. Och så internet såklart! Det vill inte fungera för någon just nu i huset men jag är sneaky och använder det på min telefon, alltså via datorn. Smartphones <3

Har haft det ganska bra hittils, blev så klart klump i magen-tårar i ögonen igår när mamma skulle köra hem till sig och jag gå in till mig men det gick över ganska snabbt för framför mig låg många långa timmar av uppackande och sånt. Det var väldigt roligt! Ska fota lite imorgon men ni får ha överseende med att det inte är helt klart och därmed lite provisoriskt på vissa ställen.
Idag har jag träffat Nennis! Jag cyklade hem till honom (så himla härligt att kunna cykla hem till folk! innan har vi typ behöva boka in flera dagar och åka tåg och skit när vi skulle ses) och han har visat mig Växjö lite, har köpt kortlekar (mkt bra, nu vill jag bara ha ett maxi yatzy också ska definitivt spana efter det imorgon) galgar och små korgar att ha smink i och sådär och nästan det viktigaste: cykelkorg och extra cykellås så ingen ska sno gamla bettan (cykeln alltså). Vi var lite överallt, och sen gick vi i en bäckmörk skog i typ trehundra år (nästan) på vägen hem mest för att det var skönt att slippa stan en liten stund. Mysigt men jag var ju såklart skiträdd.
Sov för övrigt typ 11 timmar inatt. Skitgött, vaknade dock en timme mitt i natten och hade ont i benen och i huvudet (märkligt) så jag tog en panodil och somnade om. Sov allt som allt 21-9 haha. Så jävla skönt, nu tänkte jag ta en bit mörk choklad (tillåter mig mörk choklad och lite lakrits, så helt duktig är jag inte) och se på film i min soffa. Åh soffa, sjukt vuxet att ha soffa!
Imorgon kommer bästaste Elinor hit. Vi ska ha myskväll (tar jag för givet. Vi har inte ens diskuterat det) och spela spel (måste köpa yatzy!) och hon ska antingen trängas med mig i min säng eller slagga på soffan, höhö.

Oj vad mkt text det blev. Det gillar ni va? Hoppas det!
Hoppas ni har det bra, var ni nu än är. Godnatt!

1 kommentar:

catrin sa...

gud så härligt att höra att du kommit iordning bra! hoppas det fortsätter kännas bra och att skolan är kul när den börjar. om ett tag kommer jag och hälsar på!!! KRAM <3