torsdag 2 februari 2012

jag behöver er åsikt!

Alltså jag måste bara fråga alla er visa där ute en sak.
Jag är ju inneboende hos en kvinna här i Växjö och det funkar skitbra men nu har hon hyrt ut ett till rum till en snubbe. Fine med mig liksom men nu tycker hon typ inte att jag får ha vänner över? Alltså, erik kommer upp till mig imorgon och det berättade jag för nån dag sen och det var helt okej och jag sa som det var att vi skulle ut på kvällen och sånt. Fine.
Men idag när vi sitter och pratar (vi åt samtidigt så vi pratade lite under tiden) så säger hon helt plötsligt: jahaa, men då ska han sova över då också? jag bara: jaa, eftersom vi ska ut på kvällen så känns det ju onekligen taskigt att slänga honom på ett tåg halv tre på natten liksom. då säger hon: ja okej, för jag tycker nog inte om att du har vänner som sover över nu när J också bor här.
say what? alltså jag fattar att jag inte kan ha någon som sover över här varje dag men en natt liksom? och jag sa ju till i god tid och sånt. åh jag blir så irriterad :/

vad tycker ni?

3 kommentarer:

Jenny sa...

tycker du ska säga till tanten att du och den andra inneboenden är fine med att ni båda har kompisar som sover över ibland, om man förvarnar varandra och henne, och att det inte kommer bli sådär jätteofta, men att ni vill kunna ha det så eftersom du har vänner som inte bor i samma stad och måste kunna komma och hälsa på dig ändå. Undvik att säga "det här är mitt hem också och jag måste få bjuda hem människor" även om det är det du menar. Det tycker jag. Plus att det är viktigt att du säger det som att du talar för dig och den andra inneboenden, att du redan vet att han är fine med att du har hem folk ibland.

hanna hellbom sa...

http://mimmiiiss.blogg.se/2012/february/bli-vecka-06s-blogg.html#comment
800 - 1200 bes, länkning, 5 vinnare

ElinorAhlberg sa...

De va faktiskt inte okej av din "husmamma" att säga så.. du har all rätt att vara upprörd!!