tisdag 24 april 2012

liten lista.

Det känns lite bättre idag & jag hoppas att det känns ännu bättre vid den här tiden imorgon. Då har jag varit hemma ett par timmar och förhoppningsvis hunnit diskutera allt jag verkligen måste diskutera med henne. Livsviktigt, nästan.

Här kommer så länge en lista som jag skoningslöst har snott från bästa Sandra aka niotillfem


Vilken är din favoritfärg?
Grön
Prickigt, rutigt eller randigt?
Prickigt, alltid!
Vilken parfym använder du?
Jag har tre stycken, men jag har hällt över dem i tjusiga flaskor så jag vet inte exakt vad dem heter. En är en Celine Dion-parfym en är en billig vaniljparfym från Ullared och den tredje har jag ingen aning om. 
Ditt favoritläppstift?
Gillar de flesta matta röda läppstift. Men läpparna blir så himla torra så jag föreslår lipsyl under!

Har du någon gång haft måtangest, hur är det idag?
Tja, lite till och från. Tror att de flesta människor bråkar lite med sig själv och maten ibland. Inget allvarligt.
Vad använder du för underkläder?
Tja, jag har mest billiga trosor från Ullared och h&m och de flesta av mina bhar kommer faktiskt från lindex tror jag. Dock är väl planen att handla lite tjusigare i London!
Dina bästa skönhetstips?
Förutom de självklara (ät inte godis alltid, drick mycket vatten, sov lagom mkt osv) så tycker jag att rouge gör så himla stor skillnad, man ser automatisk friskare ut, även om man inte är det! Och ifyllda (eller om man har fantastiska bryn från början såklart) ögonbryn tycker jag är viktigt, det lyfter hela ansiktet eller vad man ska säga!
Vad använder du för eyeliner?
Har just nu en Maybelline Liner Express, i svart. Skiftar så fort den tar slut i princip. Men jag gillar den!
Vilken är din finaste klänning?
Åh det är så svårt! Men jag tror att det måste vara den prickiga från asos!

Vilken är din favoritbok?
Också jättesvårt, men har nog ingen absolut favorit men några som jag gillar är Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda och Små Citroner Gula av Kajsa Ingemarsson & Tusen Små Bitar av James Frey. Har dock inte läst den sistnämnda på flera år. Men den är himla bra!
Vad äter du för vardagsfrukost?
Oftast vaniljyoghurt med musli och lite kiwi i, men ibland knäckebröd och ägg. 
Vad spenderar du helst en ledig dag med?
Sova tills man vaknar och sen spendera dagen i solen med bästa personerna och sen kanske dricka ett glas vin och dansa på kvällen. 

Hur lång är du?
171 centimeter!
Roligaste skolämnet?
Engelska & slöjd tror jag minsann
Hur många relationer har du haft i ditt liv?
Bryr mig inte om att räkna såna fjuttiga som varat i typ 2 dagar, men 3 stycken!
Får vi se en bild på dig osminkad?
Ja jo varsågoda

Tycker du om disneyfilmer?
Såklart! Har dock inte sett supermånga och de jag har sett har jag inte sett sen jag var barn typ. 
Hur var ditt första hångel?
Ganska bra, fast han var jättefull och jättetorr om läpparna. Det var på en konsert och sen hux flux fick jag reda på att vi skulle gå i samma skola. Jisses vad pinsamt det kändes då.
När grät du senast?
Oj, vet inte exakt dag men förra veckan troligen. Har ju varit lite deppigt här på sista tiden och i helgen får ni veta varför. Måste bara som sagt prata med min mor först, behöver mamma!
Vilken är din favoritstad i världen?
Har ju inte varit på såå många ställen precis men Paris är ju fantastiskt och Malmö. Gamla kära Malmö, alltid lika fantastiskt (och blåsigt!)

Vilken kroppsdel är du mest nöjd med hos dig själv?
Min rumpa och magen fast den har en liten bulle på mitten. Det är en jättebra kudde om man plötsligt har en trött kompis!
Vad faller du för?
Jag vet faktiskt inte. Men något som jag tycker är himla tjusigt är pojkar (kanske borde säga män snart. är ju snart vuxen?) med långt lockigt hår, lite skäggstubb sådär och som är glada. Självförtroende är ju också viktigt, men inte för mycket. Det blir bara jobbigt. 
Och vad tror du att andra faller för hos dig?
Det här är ju superduper svårt. Kanske för att jag, när man lärt känna mig, är ganska lätt att prata med, och jag försöker att alltid skratta mycket, för det mår man ju bra av. Annars vet jag faktiskt inte, inte är det för min smala slanka kropp och mitt långa blonda hår iallafall!
Och till sist – vad önskar du just nu?
Jag önskar mig att allting kommer ordna sig på det bästa sättet möjligt, att min mamma inte blir arg på mig och att mitt hår blir som jag vill när jag ska till frisören i nästa vecka. Och varmt väder på Valborg såklart!
bild härifrån & de övriga är mina egna

1 kommentar:

ElinorAhlberg sa...

Härlig bild från Lanzarote! :D