torsdag 26 april 2012

sugar sugar and a little piece of home


Sitter hemma hos mami och är lite lunch-hungrig men vi ska äta om typ 45 minuter så får stå ut en stund till. Vaknade 05.50 av att lill-klas (jag vet, vi har så normala namn på våra djur) stod på min mage och stirrade på mig så sen mös vi en timme då jag slumrade runt lite och sen åt jag frukost!

Har iallafall pratat med mor nu och det är bestämt att jag ska hoppa av skolan. Jag har funderat på det några veckor nu för jag ville inte göra ett förhastat beslut. (Emma i min klass kanske läser detta och får en chock, men jag ville konsultera mina föräldrar först och bestämma mig på riktigt innan jag berättade för någon i klassen!)
Så jag ska skicka in papper för studieavbrott i eftermiddag och säga upp mitt boende också. Har dock 2 månaders uppsägningstid så det suger lite, menmen!
En annan grej som har hänt att jag troligtvis inte får åka opp och jobba i Norge i sommar, det är riktigt kasst för jag hade liksom räknat med de pengarna men jag söker lite andra jobb och hoppas på det bästa! Och anledningen till att jag troligtvis inte får åka upp är för att de behöver mig där mellan 1 juni och 1 september i princip och jag ville ha en kortare jobbsommar denna sommaren, just för att jag saknar mina vänner och familj så mycket när jag är där uppe. Plus att en Valldalsommar aldrig blir så varm som en Skånesommar ;)
Så så ligger det till nu, så himla skönt att ha det bestämt och min klump i magen är liksom borta. Och visst det suger att jag kanske är arbetslös i sommar, men man överlever det!

Har för övrigt en godissugen-dag idag och det är jobbigt för mamma har alltid en godisskål framme. Men jag har varit hemma sen i går eftermiddag och inte en bit har jag ätit! *stolt* Blir mkt godare om man äter det mer sällan!

Inga kommentarer: