måndag 9 april 2012

today I don't feel like doing anything!

Här sitter jag och är sunkig hemma hos mamma & john. Luggen är crazy och jag borde ta en dusch men jag orkar inte riktigt just nu.
Påsken är nästan över och imorgon far jag hem till Växjö igen, då börjar min nya kurs Introduction to literatures in English.
Förresten har jag en mycket god nyhet! Jag vet inte om ni vet det men i typ 1,5 år har jag haft en cykeldröm, alltså jag drömmer inte drömmar om cyklar utan jag har en cykel i fantasin som jag så gärna vill göra till verklighet. I stora drag är det en mormorscykel som jag tänker rusta upp, målad mintgrön, med bruna handtag & sadel med en flätad cykelkorg. Och jag har till och från letat på blocket efter fina mormorscyklar men alla är så dyra och renoveringen som jag vill göra kommer både ta tid och kosta en del pengar så jag vill liksom inte köpa cykeln speciellt dyrt. Och igår kom min mamma på att min mormors gamla cykel som hon köpte när hon var 18 år (alltså i början på0 50 talet) borde finnas kvar hemma hos morfar. Och det gör den! Så imorgon ska jag & mamma åka och se hur den mår, den lär ju vara superrostig men det får jag borsta bort med stålborste! Och så känns det himla häftigt att min blivande mormorscykel faktiskt är min mormors cykel. Kul med historia!
Också får jag ju den gratis och det gillar jag :)

Nu ska jag se lite på tv och sen försöka ta mig i kragen och duscha lite. Haha, latdag!

1 kommentar:

ElinorAhlberg sa...

Åhh!
Vilken underbar ide! Låter supermysigt! :)