lördag 14 januari 2012

i just want my dreambody, is that so hard to understand?

Jag har aldrig varit en människa som har tränat. Och jag har alltid ätit för mycket godsaker. Så det har resulterat i en alldeles för mjuk kropp med för många kilos övervikt. Jag har känt det hela hösten och nästa vecka händer det. Jag ska börja träna, träna något som jag tycker är roligt. För annars fungerar det inte, har provat så mycket; gym, fotboll, friidrott, gymnastik, dans, kampsport. Och det enda jag tycker är roligt är att dansa och gympa. Jag behöver liksom lura mig själv att träna, jag måste ha roligt samtidigt!
Jag ska även skärpa mig och mitt sockerberoende. Godis max en dag i veckan och istället äta frukt, nötter (som jag inte ens gillar haha) eller en jäkla morot om jag känner att jag börjar bli galen av suget. Jag tänker inte gå på någon himla diet för jag tycker det är så löjligt! Man ska kunna äta allting, i måttliga mängder. Inte bara pasta en hel dag, för man måste få i sig andra saker också, grönsaker och proteiner och sånt. Det är viktigt! Kroppen mår inte bra av att helt utesluta kolhydrater som det är så modernt att göra nuförtiden.
Jag ska helt enkelt bli mer hälosam och ta hand om mig själv. Och jag längtar efter det! Jag hoppas att jag kommer få mer energi så det inte bli så tråkigt, men det kommer bli jobbigt. Det är jag inte omedveten om, jag vet det. Speciellt med att utesluta godis så mycket. Men jag SKA klara det! Jag mår inte bra nu, jag känner mig som världens största soffpotatis som bara sitter/ligger och äter dygnet runt. Inte bra!
Nästa vecka blir det förändring!

Jag vill ju såklart bara tillägga att det är inget fel med att vara varken liten eller stor. Det är så himla olika vad som passar en, men jag har inte alltid sett ut som jag gör nu och det viktigaste är att man trivs med mig själv. Och det gör jag inte som det är nu, men som sagt. Förändring! 
Summan av dagens kardemumma är att man måste må bra i den kropp man lever i, annars blir det fel på något vis. Och allt är möjligt så ge inte upp! Se bara på tjuckisarna i Biggest Loser och alla tjejer och killar med andra ätstörningar, kan de så kan vi! 


Inga kommentarer: