fredag 9 oktober 2009

ack, jag är en lycklig flicka nu. På riktigt, uppriktigt glad.
B<3j

Ingen såg

vad jag såg

när du log, och såg på mig

en känsla

inte så ny

men så välkommen och underbar

hade glömt bort

allt det här

hur det känns och hur det är

du är så jäkla fin

och det bästa är

att du tycker jag är fin

du är det bästa som hänt mig på länge honey

vill sätta mig på första bästa tåg till dig

men jag kommer inte hitta dig

väntar

och väntar

tills du kommer hem istället

54 dagar kvar

räknar på fingrar och tår

allt jag har

du är fin fin fin fin

så underbar

vill bara känna din värme och dina pussar

trött på sms och samtal

fast din röst är bättre än det mesta

så mjuk, när du pratar med mig

fnittrig och varm hela jag är kär

ja kär kan man nog säga nu, när du sagt det

åh jag måste ta mig samman

andas in och andas ut

Honey.


Text jag skrev innan, det är okey om ni inte bryr er. För det gör jag och det känns som att det är det viktigaste! Men ni får väldigt gärna säga vad ni tycker:)

Har precis kollat på idol och jag är ganska förvirrad.

1. Väldigt många är väldigt bra.

2. Flera av deltagarna undrar jag över varför de är där.

Jag tänker ta mig friheten att göra en minirescension av varje uppträde:

Nicklas: Väldigt bra tycker jag, speciell är han. Kanske lite tråkig, mer som en i mängden. Men jag tror att han kan mer än vad han visar. Det känns så iallafall.

Rabih: Cool kille med cool röst men det funkar helt enkelt inte när han inte får sjunga smaskiga kärleksballader. Och det kan han ju inte alltid göra i idol.

Karolina: Ursäkta men jag hatar denna bruden. Hon är gjord för nån jävla klassisk musik. Inte idol. Har inte mer att säga tyvärr.

Eddie: Killen är grym, riktigt bra. Han gjorde låten riktigt bra också, Dock liknar han Darin lite, men sånt får man se över lite!

Camilla:Okej, om jag hatade Karolina vet jag inte vad jag ska säga om denna. För det första hon förstörde två av världens bästa låtar förra veckan och för det andra gjorde hon så att Jon inte fick vara med! Uuusch!

Erik: Tja, vad kan man säga? Killen är riktigt grym. Han kan sjunga vad som helst. Helt galet, plus att han är söt!

Resa: Denna tjejen är också väldigt bra. Nästan en färdig artist redan, dock passar nog powerballader henne bättre. Stör mig dock på att efter fyra år i sverige så pratar hon riktigt dålig svenska...

Mariette:Jag älskar denna flicka! Hennes hår, hennes sång, hennes allt! Hon är grym. Hon gör varje låt till sin egen, och det är väl det idol handlar om? Att vara bäst menar jag.

Tove:Tjejen är bara sexton men hon är riktigt grym. Dock är det lite falskt ibland, men hon blir en helt annan människa när hon går ut på scenen. Najs!

Erika: Tjejen kan sjunga defintivt, men hon är lite tråkig tycker jag. Hennes röst påminner för mycket om alla andras. Men hon är söt!

Calle:Vår allas skånepåg! Han är så fin! Har sin egen stil, precis som Mariette. Helt awesome om du frågar mig!


Iallafall, nu ska jag fan inte tråka ut er mera. Ciao mes amies!:)

2 kommentarer:

Johanna sa...

Haha ganska kul, du och jag har samma åsikt om samtliga tävlande xD <3

Isabell sa...

Ooh spännande^^<3