fredag 23 oktober 2009

mah!

Fredag kväll och jag sitter hemma. Vilket liv tänker ni. Men ja faktiskt, jag tittar på idol och vill visserligen att det ska bli söndag. Men ändå.

Har kommit fram till en sak, som jag inte tänker ta upp särskilt ingående här för jag vet inte vilka som läser bloggen eller inte. Men. Vart är världen på väg? Folk tar allting för givet, att man vill göra att saker. Som väldigt många inte vill, men blir tvingade till för de är rädda för att t.ex. bli dumpade.
Så tänker inte jag göra iallafall. Jag vet att jag inte vill, och kan inte min framtida partner acceptera det kan han faktiskt gå. Jag är också en individ, med känslor. Och jävligt bra åsikter. Så ja, bara så ni vet.
Är liiite irriterad. Men nåja.
Hörde att jag fick sms där nere vid teven nu, så lämnar er nu.
Au Revoir!

3 kommentarer:

Helene Ahlberg sa...

Men, det är klart man inte måste göra "det" om man inte vill. Jag vet nog vad du snackar om, men du ska ju inte döma de som vill de...

Isabell sa...

Jag dömer ingen, tycker inte det är fel att man vill göra det. Det är bara det att väldigt många tvingar sig själva till det för att de är rädda att deras pojk/flickvän kommer dumpa dem annars.

Hannah sa...

mjoo man kanske inte gör det för att man är rädd att bli dumpad utan för att man vet att den andre vill de å kan inte göra det utan en själv. Så man kanske gör de för sin partners skull

om jag nu tänker på rätt som dum menar