torsdag 22 oktober 2009

poem, or somethin'

Nej men kolla vad jag skrev! Alldeles idag.



känslan av

värdelöshet

den är ganska stor

men jag vet

vet så väl varför


förstår inte varför jag låtsas tycka om dig

vill egentligen inte ha dig som vän

du bara hänger med

och det känns jävligt fel

och taskigt


men vill inte

tänker inte

orkar inte ödsla min tid på det

jag är så kär

jag exploderar snart

det är mysigt och fint

han är den bästa jag vet och

han är så vacker

de finaste ögonen jag vet

får mig att fnissa och glömma andas

mer än vanligt

pirr i magen och allt det där

de gamla vanliga klichéerna

men det här är allt annat än vanligt

det här är nytt, fräscht och vackert


för hur kan kärlek, åh

nyförälskelse, vara annat än bra

nej, bäst

för han är bäst

och han är min



Mamma och John kollar på CSI Miami, och jag smygkollar över datorskärmen. Mysigt. För idag är det första kvällen på höstlovet och J svarar inte på sms. Antar att de kastar handgranater eller något annat farligt. Börjar bli lite trött på den där, lumpen. Men han är ju snart klar, bara en dryg månad kvar. Mmyes.


Imorgon ska Ellisyster pierca sin Conch och sen ska vi gå och äta nåt. Mysmys! Sen kommer ju J hem, så om det passar med allting så vill jag ju gärna möta honom vid tåget och pussas lite. Men vi får se:)

På söndag ska jag leka modell för Marike lite, och på måndag blir det mys hos Hannah. Där emellan vill jag ju gärna pussas lite med J. Mah!


3 kommentarer:

Hannah sa...

blir det inget hos rebecka?^^

catrin sa...

Vad mysigt allt låter :)
Och fin dikt, det är världens bästa känsla, det där. Måste bara vara storasystrig och påpeka att det stavas klichéerna. Eller klyschorna. Det kan man välja lite vilket man känner för. Pussinussi!

Helene Ahlberg sa...

Jätte fin design!!! :D