söndag 22 november 2009

ge mig vad ni vill jag bryr mig inte, jag vet vad jag vill ha, och det kan jag aldrig få

Elli tipsade mig om Melissa Horn. Herregud, hon är så fruktansvärt bra.

Min insida gråter och går sönder om och om igen
Jag vill bara att du ska se mig
röra vid mig
Jag låter som en prostituerad,
det gör inte mig någonting alls.
Jag är gärna prostituerad, sålänge jag får vara med dig.
Hur kan man vara kär såhär
Jag är sjuk i huvudet
Mår illa bara av tanken på mig själv
Jag äcklar mig själv
det är sjukt
jag vill byta kropp, byta ut hela mig
för att sedan byta tillbaka och veta att det inte blir bättre
för man måste härda ut, men jag vill inte vill inte
trött på att vara mig själv
testar nya vyer i mina drömmar
härligare finns inte, för varje gång ser du mig
när jag är en annan
mitt hjärta har gått sönder mer än en gång
undrar om det finns en gräns, gränsen är nådd
jag vill inte leva i småbitar, jag vill vara hel
och oavsett hur mitt hjärta mår är jag alltid halv utan dig
klysha efter klysha, men ibland är det det enda som kan uttrycka samma som jag
samma som mina känslor, jag vet att jag inte är ensam
jag lyssnar på samma låt om och om igen
den hackar, är på repeat, jag märker ingen skillnad,
för allt utan dig är tystnad.
så fruktansvärt tyst, mer tyst än under all jord för den dövaste av de döda
jag vet inte vad jag vill göra längre, känns som om det kvittar
kvittar hur många gånger jag skriver det, ändå går det inte hål i pappret som förr
jag vill hoppa genom pappret, drunkna i havet under.
om 32 dagar är det jul, och baby all I want for christmas is you.
igen.

1 kommentar:

Helene Ahlberg sa...

Hon är as bra! :D <33