torsdag 26 november 2009

liten flicka med hela redaktionens ansvar?

Sitter på praktiken och känner mig lite, hm vad ska man säga. Överskattad, faktiskt. För två dagar sen fick jag typ 5-6 olika jobb som skulle göras:
3 telefonintervjuer som skulle bli artiklar
2 intervjuer som skulle bli till reportage
1 enkät
Jag har jobbat hårt må jag säga, Emma har hjälpt mig som in i. Det är svårt att få till en bra intervju de första gångerna, likadant med reportage. Men idag är hon sjuk så vi har fått kommunicera genom mejl/telefon. Mest eftersom min handledare, typ aldrig säger nåt. Ganska störigt, och annars är här bara en till idag. Och hon är i vanliga fall trevlig men idag är hon fett sur._.
Iallafall, jag har gjort allting, har suttit hela dan idag och skrivit reportage och grejer. Bara enkäten kvar, började egentligen göra den i tisdags men ingen ville vara med i tidningen och igår regnade som spö i backen hela dan= ingen ute.
Likadant idag, och det ska vara klart i morgon tror jag. Så vad gör man? Tja, Emma tyckte att nån av de andra kunde skjutsa mig till Maxi (det är ett par kilometer dit) för där är alltid folk. Men de bara: njänjänjä.
NJÄ? bah. Känns som om jag har fått väldigt mycket saker att göra, vilket är kul. Men de kan faktiskt inte lämna över allt ansvar till mig. Jag har itne ens varit här i två veckor, jag behöver fortfarande hjälp och stöd, vafan. Visst det är bra att jag får känna på ansvaret, men det finns gränser? Känns inte som om de har gjort nåt på hela dan så._. Plus att newspilot har strejkat.

Annars är min praktik awesome, bara idag som alla är sura/sjuka/gnälliga/borta. De brukar vara jättemysiga.
Idag åt vi gigantiska lussebullar till fika, med jordgubbssaft. Mums:)

2 kommentarer:

Helene Ahlberg sa...

Oh lussekatter (a)<3

catrin sa...

Åh, låter väldigt underbart ändå! Gud vad kul! Är glad för din skull :)