lördag 26 december 2009

är det trolleri? eller ett frieri? nej, det är ett gästbloggeri!

Hej hå, kära läsare!
Det här är inte ett vanligt blogginlägg, för det är ett inlägg skrivet av en gästbloggare! Woho! Det allra första i Isabells blogg, minsann. Och vem är jag, då?














Såhär ser jag ut. Dom dagar då jag har sorgeflor, vill säga. Vilket, tyvärr, inte händer så ofta. Jag tycker att sorgeflor är himla tjusigt, men alltid när man har det blir man ifrågasatt; folk undrar om man sörjer. Vilket ju kan vara lite irriterande.
Anyway. Jag heter Catrin och jag är den bedårande blogginnehaverskan Isabells storasyster. För tillfället är jag hemma i Havraljunga och firar jul med mamma, John & Isabell. Lite back to the roots, så att säga. Det är varierande. Emellanåt trevligt och mysigt och emellanåt fruktansvärt frustrerande. Det är som att bli liten igen, dom har inte riktigt fattat att jag är vuxen nu, har förändrats osv osv. Till vardags bor jag i Malmö och trivs mycket bra med detta.
Nästa stora äventyr som står för dörren är Indien! Det ni. Tjugonde januari far vi, min bästis Jenny & jag. Sen är vi borta i dagarna fyrtio och förhoppningsvis hittar vi oss själva där på nån strand i Goa / Kerala / nånannanstans. Det vore väl fint, det. Fram tills dess ska jag se 2012 på bio för andra gången (tips: SE DEN, helt fantastiskt bra; John Cusack räddar mänskligheten & specialeffekterna är fett koola) med Isabell, mellandagsreashoppa, se ohälsosamt mycket på Six Feet Under (tips: SE DEN, världens bästa teveserie. Jag skojar inte. Världens bästa), gå färdigt kursen i genusvetenskap och stryka under viktiga saker i min South India-Lonely Planet-bok.
Jag vet inte riktigt vad mer jag ska skriva. För tillfället känner jag mej som en väldigt självgod väldigt independent superbitch som tycker att resten av mänskligheten är idioter. Ungefär så. Inte så charmerande. Kanske är det bäst att jag lämnar er nu, för att återgå till min julmust & mitt småkikande på Harry Potter. Självklart är jag också kool nog att ha en kool blogg, check it out; lejonhjärta (där Isabell just gjort ett fint gästbloggeri, precis som jag har gjort här! Så passande, va? Hihi!).

Peace out! / Catrin