onsdag 7 april 2010

your skin is so thin next to mine

Jag kommer inte ihåg hur det känns att vara nära någon längre. Den där känslan som så lätt dyker upp när man ligger så nära en annan människa att det inte tycks finnas luft mellan för ett papper av det tunnaste slaget, den känslan. Jag har glömt bort hur den känns.
Jag kommer inte ihåg känslan av att inte vilja säga hejdå vid perrongen. Ändå får jag ont i både magen och hjärtat när jag tänker på alla gånger jag gjort det.




Ändå får jag höra att jag är en slampa.

1 kommentar:

Cassandra sa...

Så fint beskrivet! Jag får gåshud, det är precis så här kärleken är, slog det mig när jag läste detta.

Att kallas slampa är nog bara ett bevis på att man omringas av människor som inte känt av kärlekens alla vägar, för den går faktiskt inte alltid åt samma håll.

Det är inget att bry sig om, gläd dig åt att du fått vara med om kärlek istället - även fast den ibland gör ont så in i helvete.