tisdag 10 augusti 2010

seven weeks + one day in Valldal

Regn i Valldal, åska i Valldal. Mirjams sista kväll i Valldal och jag börjar 15 nollnoll imorgon. Så himla skönt! Och om en vecka är det jag som åker, en vecka i morgon förstås. Men vem orkar bryr sig om detaljer? Jag är hemma om nio dagar. 9! Och det ska bli så himla skönt. Jag ska tillbringa två dagar i mina kära föräldrars vård och bara vara. Och sen ska jag försöka hitta tillbaka till det "normala" livet och sådär. Allt annat än "normalt" här, det är helt förklarligt. Om ni vill veta, måste ni komma hit.

Vårt underbara kollektiv återstår om ett dygn bara av mig och Catrin. Vilket inte känns som ett kollektiv, känns bara som vår familj för några år sen. Utan mamma & pappa då alltså.
Utsikt från ett fönster här. Sparflaggor, ett hus, lite fjord och berg. Mycket vanligt här. Också regnet också förstås.


På söndag ska jag och Catrin åka Geirangerfärjan, fem timmar. Mycket mysigt, och en fin nästan-avslutning på den här Valldalsommaren. Tills nästa då alltså.

Inga kommentarer: