tisdag 19 april 2011

Broby Sanatorium. typ.

Det lite olagliga jag var och gjorde igår var att jag & Lilly åkte till Broby Sanatorium. För er som inte vet vad det är så kan jag förklara det såhär: det är ett nedlagt gammalt sjukhus för tuberkolossjuka och det är jätteläskigt där inne. Sägs det. Men polisen hade satt för metallgrejer eller trä för alla fönster på nedanvåningen och vissa på andra våningen så vi kunde inte komma in.
Men det finns ganska många hus i det området & precis bredvid sanatoriet var ett liknande (men lite tjusigare) hus som vi lyckades komma in. Så jag tänkte visa ett gäng (tog säkert 200 bilder där inne) bilder som faktiskt blev någontsånär bra. Och om ni ser en snubbe på någon av bilderna var det bara spöket vi blev kompis med ^^ Nej faktiskt inte, vi träffade en kille från Vinslöv (tror han hette Rickard) som också ville vara olaglig så vi blev kompis med honom och hjälptes åt lite granna. Pictures:


















Observera att bilderna kommer direkt från kameran & är heltoredigerade.
Nu ska jag på synundersökning så jag kan få körkortstillstånd så jag kan börja övningsköra två år efter alla andra. Men oroa er icke! Jag har ett tidsinställt inlägg åt er med flera bilder (men inte på samma saker såklart).
Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tips nästa gång du gör lite härlig urban exploration: handskar, munskydd (kan vara mögel i gamla hus), rejäla kängor eller stövlar (som tål att man trampar runt i massa skit)

Anonym sa...

kan säga att jag och några kompisar va i själva sjukhuset i söndags natt och tänker nog inte göra om det för de lär spöka där för vi hörde en jävla smäll och fotsteg efter oss och något som bankade på rutorna när vi var ute....