måndag 16 maj 2011

I'm sorry but it's been a long weekend.

Nu är det visst måndag och jag har (förutom igår när jag kom hem) knappt rört vid en dator sen i onsdags natt. Det har varit en himla kul och skön helg långt hemifrån. Jag borde väl kanske gjort ett inlägg lite tidigare men igår sov jag hela eftermiddagen och hela natten inatt. Snacka om att jag var trött eller vad? ^^
I torsdags åkte jag, min klass och min parallellklass (och teknik-tvåorna) mot ett par härliga dagar i härliga Göteborg. Vi började resan med hela eftermiddagen på Liseberg och även om jag inte åker något annat än barnkaruseller som inte lämnar markytan så var det väldigt trevligt. Vi hade ganska bra tur med vädret också, det började inte regna förrän på fredagen!
Iallafall, vi åkte hem några stycken (till vandrarhemmet alltså) runt halv åtta tiden för att förfesta och piffa till oss lite och sen bar det (lite krånglig väg, hehe) iväg mot Sticky Fingers. Jag har varit där en gång förut men det hade inte de andra så jag fick visa dem runt lite ^^ Det var iallafall så himla jätteroligt att jag aldrig ville åka därifrån. Vi dansade galna danser till Håkan Hellström och Veronica Maggio och någon gång under kvällen hittade vi en jättesvettig kille i randig tröja med tillhörande blyg kompis som vi välkomnade in i vårt galna dansgäng. Vi  körde bland annat limbo och jag vann. Hehe! Det var mycket roligt!! Sen åkte vi hem och sov himla gott i 4 timmar och när vi vaknade bar det iväg mot Universeum fastän baksmällan var ett faktum. regnskogen var helt klart bäst för där var världens sötaste lilla lilla apa. Gulliwulli!
Sen åkte alla hemåt förutom jag för jag skulle ju tillbringa resten av helgen hos min kära syster som bor i Göteborg nu förtiden! Vi hittade på en massa roligt, såg tre skräckisar varav en var fruktansvärt hemsk, en mellanbra och en ruskigt bra & läskig! Vi såg på eurovision såklart och cyklade/skjutsade varandra på hennes cykel till Naturhistoriska museet och fick gå in (!!) i blåvalen. Så jäääkla häftigt men lite läskigt och äckligt också. Vi mumsade på god mat på en restaurang jag glömt bort och åt kronärtskocka! Det hade jag banne mej aldrig smakat förut men det var så gott! Mums!

Jag är ganska dålig på att fota allt som är intressant + att mitt kamerabatteri dog inne på museet men här kommer ett gäng bilder från torsdag-söndag!



Herr Svärdfisk


Immig lins = göttiga regnskogsbilder!


Det såg lite ut som att den här fisken försökte hångla med vattnet/ytan. Gulligt!

Herr & Fru Stingrocka!

Extremt söta apan

Nu blev det lördag och dags för fynd!



Naturhistoriska museet och jag var sugen på sjukt mäktig kärleksmums och hade min nya klänning på mej. Glad!

Syster lånade kameran lite!

Gullig baksida

Typ världens sötaste plast-späckhuggare

Patrick <3

Hej jag är lite rädd för jag sitter inuti en val... heh.

VALTÄNDER. KOLLA VAD LÄSKIGA!!!11


Nu började vi bli lite övertrötta och fnissade åt alla djur som såg spexiga ut/hade spexiga namn. Här: sjöleopard. 

Alltså, gulligaste. Och kolla namnet bara!

hahaha, så fruktansvärt ful! :D

Näbbdjur. Aah, barndomsminnen. 

2 kommentarer:

Nennegrabben sa...

Åh, Kärleksmums. Bästa mumset.

Anonym sa...

Det är en sågfisk annars!