torsdag 19 maj 2011

torsdag

Här är en lista som jag snodde från bästa niotillfem

Matvanor:


Bästa maträtt? Allt med ostgratinerat bröd. Haha nej, men jag är van vid vanlig svensk husmanskost så jag måste nog säga mammas spagetti & köttfärssås. 
Bästa efterrätt? Eh crêpes med chokladfyllning. Mums!
Bästa dryck? Päronsaft eller kanske äppeljuice
Hatdryck och maträtt? Mjölk (har aldrig någonsin druckit det, förutom i spädbarnsåldern såklart) och skaldjur. Jag kan verkligen inte äta det bara, sad story. 
Bästa alkoholdryck? Rosévin eller kanske päroncider. Älskar päronsmak men inte själva frukten, ja jag är mycket märklig. 
Använder du smör på smörgåsen? Självklart! Gärna med köttbullar eller god ost till också. 
Smågodis eller färdiga påsar? Smågodis!
Bästa soppan? Gulasch
Favoritglass? Twister eller någon god från Ben & Jerrys.
Shoppingvanor: 

Hur mycket shoppar du för varje månad? Det beror ju lite på såklart men kanske 500 kronor ungefär. 
Har du mer skor än kläder? Nej det tror jag inte, gillar både skor & kläder men skor är dyrare så det köper jag inte så ofta. Plus att många fina skor är högklackat och det gillar inte mina fötter att vistas i. 
Favoritplagg? Klänning, bekväma kläder är A och O för mej. 
Favoritfärg på kläder? Gärna grönt. 
Favoritfrisyr: På mej själv? Tja jag har ju typ bara haft kort hår sen jag var 13 så det vet jag inte. Men jag gillar en lång page (typ axellångt) eller sådär långt ner till rumpan men i en stor rufsig boll på huvudet. Just nu gillar jag inte mitt hår alltså..
Bästa mönster: Prickigt tror jag, eller randigt. 
Bästa accessoar: Basker.
Underkläder? Varje dag!
Hatplagg? Jag avskyr verkligen byxor men det är ju ganska snyggt. Så jag måste nog säga såna sparkdräkter, heh..
Arbete, utbildning:

Jobbar eller pluggar du? Jag tar studenten om tre veckor men än så länge pluggar jag ju, till sommarn far jag till Valldal för att jobba. 
Vad vill du bli? Jag vet faktiskt inte riktigt, men något i stil med att jobba på kvinnojour/personlig assistent/ tolk eller något sådant. 
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Känns helt okej, är väldigt skoltrött men jag ser ljuset i tunneln. 
Är lönen viktigast? Nej verkligen inte. Det viktigaste är att man inte har tråkigt & att man känner att det man gör är viktigt. 
Lite allt möjligt:

Har du barn? Nej minsann. 
Är otrohet okej? Verkligen inte.
Älskar du någon? Inte kärleksmässigt sådär, men min familj & vänner älskar jag ju. Puss på er!
Betyder familjen mycket för dig? Jadå. Fast i min familj så står vi inte superduper nära varandra men de är minst lika viktiga för det!
Vart åker du helst på semester? Tja, jag har ju typ aldrig varit på riktig semester men jag villvillvillvill till Frankrike. Som ni borde veta vid detta laget.
Bästa klimatet? När man slipper jacka & kofta & strumpbyxor. Jag tänker mej en bit ner i Europa bara. Mycket bra. 
Hemmafest eller krogen? Det beror ju lite på, jag har ett väldigt stort behov av att dansa av mig då & då och då är ju krogen bra. Men hemmafester kan ju vara trevliga de också. Så jag säger ingen eller båda.

1 kommentar:

Mer Secret Nenne Man. sa...

"Italienarna kan ta sin äckliga pizza, för här i Sverige äter vi svensk mat som spaghetti!"