måndag 4 juli 2011

en helt ordinär måndag. typ.

om man tittar ut genom mitt ena fönster så ser man det här. lite hus och lite gräs men mest berg. fast nu är det så mycket moln att mycket av bergen liksom försvinner!


genom mitt högra fönster ser det ut såhär. husen står himla tätt här och det är ganska mysigt. det lilla vita man ser är jobbet- Fjellro Turisthotel. Jag har väl ganska nära till jobbet kan man säga, ibland vill jag klättra på taken dit men jag tror det är farligt.

här ser man mera hur molnen ligger på berget, himla vackert.

här bor jag! tillfälligt åtminstone, nästa vecka får vi allesammans flytta till det gamla vandrarhemmet så alla kan bo tillsammans. under tiden bor vi hos Grim (namnet liksom!) han är son till ägarna till hotellets bror typ. Han är ganska tyst men himla snäll. 

bor på tredje våningen och för en lanttjej som jag är det lite läskigt. tänk om jag ramlar ner?!

Söt_tjej_efter_jobbig_första_dag_på_jobbet_92

min fina dörr, där innanför bor bara jag, och en hel del pärmar förstås. 

ni hittar mig på rum 23!

en liten hemlis bara.. på andra sidan dörren är det rött. som kärleken, politiken, blodet och livet!

Den hära Grim har fantastiska egenskaper. Till exempel så älskar han att baka, så ikväll har han bakat ungefär fem tusen g i g a n t i s k a kanelbullar med chokladbitar i. Mumsar på en sån nu, tänkte se filmen Burlesque innan jag somnar sött.
Mitt spexiga schema ser för övrigt ut ungefär såhär den hära veckan så ni vet, ifall ni tycker jag bloggar dåligt, konstigt eller såhär.
Måndag: 10-18,30
Tisdag: 10-18,30
Onsdag: 15-23,30
Torsdag: Ledig!
Fredag: 20-18,30
Lördag: Ledig!
Söndag: 15-23,30

Mycket varierande.. host.. men jag kan iallafall hänga i baren både fredag och lördag om jag vill! Till och med uppleva mitt livs första Valldaliska nachspiel!

Puss fina ni

1 kommentar:

Helene Ahlberg sa...

We miss u! :D bullarna ser gaaalet goda ut. Du får inte lägga ut sånt! man blir så sugen ;)