onsdag 25 januari 2012

Välkommen hem till mig!

Här sitter jag, helt utan redigeringsprogram och önskar att jag hade ett redigeringsprogram så att bilderna blev lite snyggare. Men nu får ni nöja er med dem som de är :)
Här bor jag alltså!
Bakom denna ytterst tråkiga dörr ryms min värld. Planerar att göra en vacker dörrskylt, någon gång i framtiden!

Hej! Här bor jag. Såhär ser det ut om man öppnar dörren och ögonen ungefär samtidigt.

Mitt vardagsrum. Ingen teve tänker ni. Nä, palla sånt tänker jag. Det finns en teve på nedanvåningen men på den finns bara de tråkiga kanalerna så jag nöjer mig med play-kanalerna och olaglig nedladdning :)
Soffan är egentligen typ beige som ni kanske kan ana, men det ville inte jag att den skulle vara så jag har slängt på ett överkast. Mycket bra!


På mina soffbord (plural!) har jag lite olika fina mysiga saker. Ett eiffeltorn, en glaspingvin en ganska ful tjur/oxe, ljus och lite frukt i en grön skål!

 En bokhylla proppfull med saker. Speciellt böcker, tidningar och nagellack.
 I hörnan mellan soffan och bokhyllan är ett av mina två hemliga ställen. Eller hemliga och hemliga men här finns lite saker som inte har någon förvaring hittils. I denna hörnan kan man finna träningskläder, pyamasar och tvättmedel.
 Från min säng kan man se detta. Har satt upp lite fina bilder på sidan av hyllan där. Mycket vackert!
 Här med! Fast detta är ovanför sängen.
 Ett liv utan självlysande stjärnor och dinosaurier är ju inget liv värt att leva. Så här är min samling!
 Sängen! Med två pingviner ovanpå. Gosigt!
 Skrivbord fullproppat (i lådorna alltså) med saker. Och lilla Siri såklart.
 Hej Siri! Fast hon sover ju eftersom det är dag.
 Ett fönster fullt av blommor som inte är mina. Min hyresvärds blommor alltså. Skymmer utsikten lite men de är ganska hemtrevliga.
Här har jag en liten stol, skolväska, tvättkorg och lite dörrförvaring.

Så nu har ni sett hur jag bor! Och ni som inte har förstått det så är jag inneboende hos en familj i ett radhus så vi delar på kök och badrum.
Har ett till inlägg planerat lite senare. Håll utkik!

1 kommentar:

miixxman sa...

ser myyyysigt ut :D<3