onsdag 8 februari 2012

Angående everything sucks och kanske everything is awesome?

Jo det är såhär att min hyresvärd (alltså kvinnan vars hus jag bor i och hyr ett rum i) och jag vi kommer inte överens. Eller tja, jag vet inte. Jag tänker inte gå in mer detaljerat än så eftersom detta är internet och alla kan läsa detta om de bara vill och vad som händer mellan mig och henne är mellan oss. Dock har jag ju såklart berättat för mina närmaste.
Men iallafall, vi har inte skrivit något kontrakt så därför ändrar hon reglerna som jag har fått, hela tiden. Och det tycker inte jag är okej och eftersom hon gör nya regler hela tiden bryter jag ju mot dem hela tiden och ja. Ni fattar principen, det funkar inte.
Så jag har haft mer eller mindre panik i helgen och mina enda tankar var typ: "faan jag måste hoppa av utbildningen och packa mina saker och flytta hem igen. BLÄBLÄBLÄ, men samtidigt skönt för kursen är så jävla skitsvår. BLÄBLÄ" typ. Men jag åkte hem till min kära mamma och styvpappa (måste nog besöka pappa snart kom jag på nu..) och berättade allt för dem och de tyckte absolut att jag skulle börja leta efter annan bostad. Och det är ju typ omöjligt att hitta men jag började leta iallafall, och i söndags såg jag en annons om ett rum med egen ingång och kök och bad som man delar med en annan person. Fine tänkte jag och ringde direkt. SKITBRA! Så jag åkte dit igår eftermiddag och allt verkar himla bra.
Visst badrummet är typ 1 kvadratmeter och handfatet är i köket (haha) men allt annat är himla bra och sådär. Och det är ju faktiskt en källare så man kan ju inte ha allt för höga hopes liksom. Men problemet är att det är mer än jag som vill ha detta rummet såklart och familjen som hyr ut ville träffa flera innan de bestämmer sig (de hade träffat några innan mig och skulle träffa nån efter och sådär. Ni fattar) så nu är jag ju så jävla nervös.
Alltså jag bad seriöst till gud innan att jag skulle få detta rummet. Åh vad jag vill det!
Visst det är lite längre från skolan och sådär, men det verkar så himla bra. Och skönt att slippa bo direkt i en familjs hem liksom.
De ska iallafall höra av sig i veckan om huruvida jag får det eller inte. Men jag kunde ju såklart inte hålla mig idag när jag var på stan så jag införskaffade lite köksgrejer. För sånt måste jag ha med mig själv + möbler då. Men det är ju okej. Men jag vill ju ha sånt fint gammalt, gärna blandat från second hand så idag har jag köpt:
2 koppar
5 assietter (tänkte ha nån som ljusfat så länge)
Lite köksredskap, typ osthyvel, potatisskalare, slev osv.
Har en del andra saker redan, typ som bestick, djupa tallrikar och sånt.
Jag vet att det är lite onödigt men alltså. Oavsett om jag får rummet eller inte kommer jag ju få en egen lägenhet någon gång i livet och då kommer jag behöva sånt där. Så varför inte?



Nu håller jag mest tummarna. Är ni med?

Inga kommentarer: