onsdag 8 februari 2012

Life is not so funny sometimes, just so you guys know

Alltså jag har så mycket att göra i skolan hela tiden!! Tyckte det var ganska mycket fram tills idag tills jag upptäcker att jag har glömt ALL grammatik som jag någonsin har lärt mig och nu på typ 2 veckor (nä inte riktigt men typ) ska jag lära mig allt i denna dumma boken (se bild).
"A University Grammar of English with a Swedish Perspective"

 Fattar inte hur det ska gå till eftersom jag samtidigt har kontinuerliga akademiska texter och muntliga redovisningar under terminen SAMT att vi läser en annan kurs samtidigt som den hära Language Profiency-kursen (som löper under hela terminens gång) och för tillfället är det språkhistoria. Och det är faktiskt roligt! Och intressant men på tre veckor ska vi läsa denna boken (se bild 2) och där är 12 kapitel och varje vecka ska vi svara på frågor (ca 10 st på varje kapitel) på 5 kapitel.
"English: one tounge, many voices"

Vet inte om ni fattar någonting av detta men förhoppningsvis gör ni det.

Är iallafall klar med alla frågorna fram till kapitel 10 (TJOHOOO!) plus att jag tänkte (på min lediga dag imorgon) läsa kapitel 3 noggrant i Grammatikboken och börja skriva på den akademiska textgrejen.
Jag har onekligen inget liv. MEN! Livet kan komma senare, just nu består mitt liv av akademisk engelska på alla sätt och vis. Och jag ursäktar om jag bloggar tråkigt men jag har ganska tråkigt just nu. Sorry.

Ska försöka förklara en annan viktig grej som försiggår  också. Fast jag behöver en paus från skrivande och tänkande just nu. Så det blir lite teve först eller nåt. Kanske gos med Siri. Åh <3

Inga kommentarer: