torsdag 23 februari 2012

exams!

Hade en onlinetenta i morse. Det innebär att man gör tentan hemma, och man får använda boken om man känner att det behövs. Problemet med det är ju att man bara har 2 timmar på sig och har man gett sig in på att typ läsa igenom hela boken så hinner man ju inte det. När man är klar (jag blev klar efter en timme! nöjd!) så får man ett preliminärt resultat eftersom att läraren ska läsa igenom tentan efteråt och sådär. Men hennes "rättningar" kan bara höja ens betyg eller låta det stå kvar på samma, alltså inte sänka en.
70% var man tvungen att ha för att klara det och det preliminära resultatet visade 73 % så jag är mycket nöjd :)
Det var ju onekligen inte perfekt, men det kan ju höjas lite men oavsett så var det min första tenta ever och det är svårt att veta hur man ska plugga liksom.
Så jag är glad!

Såhär såg jag dock ut igår:

Inga kommentarer: