onsdag 15 februari 2012

extreme motherf'cking false lash bold superblack mascara


Ni får en liten gif (hoppas det funkar denna gången) innan den fantastiska smink-bilden kommer opp. Eller ja, den är ju bara här precis nedanför. Håhåjaja. 

Saknar verkligen gymnasiet ibland. Där hade vi liksom alla Adobe-programmen helt gratis så sen studenten har jag inte kunnat redigera mina bilder ordentligt. Är alltså för snål för att köpa photoshop och jag är inte så haj på sånt dära, så jag kan inte ladda ner det haha. Men jag har hittat nåt som verkar skapligt och lite likt photoshop så ni får stå ut medan jag lär mig programmet.
Detta är alltså dagens inköp, i sminkväg åtminstone! Maybelline (som är bästa budgetmärket tycker jag) har kommit ut med en ny serie grejer. Typ bara häromdagen! Himla bra tajmat. Iallafall, det är foundation, concealer, puder och rouge som man först börjar med att välja ut foundation som passar en. 115 passade mig, och då heter alla de andra produkterna (alltså concealer, puder och rouge) samma nummer! Så att det är lättare att hitta rätt. Så jäkla bra & smart tycker jag! Dock har jag ju concealer från MUS så köpte inte den. Men nu har jag alltså 115 i foundation, puder och rouge. Tror och hoppas att det kommer bli skitbra. Det lär väl visa sig imorgon! Och de hade lite extrapris på Åhlens, så allt som allt (förutom mascaran) kostade det 347 :- skitbilligt tycker jag! Brukar ju köpa foundation från MUS i vanliga fall men kände för att testa något nytt och nu är det dags!
Sen mascara, jag tycker det är så himla knepigt för jag tycker inte det blir så jävla stor skillnad om man använder en skitmascara från h&m eller en som heter typ extreme motherf'cking false lash bold superblack mascara så jag brukar köpa ganska billiga. Dock gillar jag dem från Lumene, speciellt eftersom de inte har så fruktansvärt mycket skit i sina grejer (inbillar jag mig iallafall) så jag köpte en billig en för 85 pix. Natural Code hette den. Låter bra tänkte jag och köpte den med detsamma!

Nu ska jag tvätta av mig dagens smink och sånt. Och så ska jag tvätta lite sminkborstar. Det behövs verkligen! 
See you guys tomorrow!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kanske redan vet om det men iaf så kan du ladda ner ett sjukt bra och enkelt foto redigerings program från google (gratis( som heter Picasa , det finns även ett enkelt fotoprogram som du kan använda också, helt gratis www.picnik.com !

:)