torsdag 1 mars 2012

my body is to young to look like this

Hej alla där ute!
Idag är det första mars och för mig betyder 1 mars 2012 förändring. Idag har jag börjat med nutrilett. Och jag är fullt medveten om att det låter skittöntigt och sånt och jag ska inte dricka dessa (fruktansvärt vidriga) shakes i 13 veckor för att väga 45 kilo. Jag äger inte ens en våg. Jag tänker äta (dricka) detta i två veckor, även om det är sjukt jävla tråkigt att inte tugga och det är ganska äckligt.
Men visst, jag vill ju gå ner i vikt och det här känns som en bra början, efter dessa två veckorna ska jag börja laga ordentlig mat (har köpt tre kokböcker idag. halva reapriset <3) och sådär. Mest av allt vill jag ju må bra. Som det är nu måste jag typ äta godis varje dag plus att jag har typ ingen mättnadskänsla. Jag kan sitta och äta och äta och äta utan att märka vad jag gör. Det är inte bra. Så med dessa nutrilettgrejerna hoppas jag att min magsäck minskar lite och att sötsuget försvinner lite.
Idag har jag som sagt köpt kokböcker men köpte även ett par jeans. I KNOW! Crazy stuf, men mest av allt ville jag bara se vilken storlek jag passade i så att jag har något att jämföra med sen. Och det visade sig att typ alla affärer har olika stora storlekar och skit men jag älskar ju H&M så jag köpte där (dels för att de var billigast men dels för att de var himla snygga. jag har en ganska bra rumpa upptäckte jag!). Jag provade först 30/32 men det var alldeles för stort och 29/32 passade men var lite stora så jag provade 28/32. Kunde precis knäppa dem om jag höll andan. Så jag köpte dem haha. Det låter ju hemskt, men så är det. Hoppas att om en månad eller nåt sånt passar dem bättre. Då kommer jag veta det liksom.
Som sagt jag vill inte väga 45 kilo och klaga på att den minsta jeansstorleken är 24 (tror jag?) för jag vill bara må bra. Det har jag inte gjort hittills.

Så nu säger jag adjö och godnatt och hej till första mars med dagens femte och sista shake. MUMS (not!)

1 kommentar:

ElinorAhlberg sa...

U go girl!!
Inte äta shakes för länge, inte bra i längden med så mycket tillsatser, men i någon vecka funkar de ju ^^