onsdag 29 februari 2012

this is the first day of my life


Okej, första natten på nya stället är över och det är tillochmed eftermiddag nu. Eller kanske fortfarande lunchtimme, men ändå.
20.20 hade vi kört hit alla mina grejer och typ hela golvytan i rummet var täckt av lådor och kassar. Galet tänkte jag och jag känner ju mig själv så jag visste att jag inte skulle kunna sova om jag inte hade plockat i ordning. Pallade 45 minuter ungefär (vilket innebar kläder och köksgrejer + säng) och sen tog jag en dusch och ringde min kära mor. Var så fruktansvärt trött i hela kroppen, och framför allt i huvudet så jag somnade bums strax innan tio. Vaknade klockan sju i morse (jippi!) och chillade ett tag, åt en kiwi till frukost (har ingen mat! måste handla) och fortsatte sedan med uppackningen. 

Nu känner jag mig så klar jag kan vara just nu tror jag. Det visade sig att man har ganska dåligt med utrymme i köket men det löser sig och i hela mitt rum finns bara ett eluttag. Eller ett eluttag med två kontaktgrejer i och jag vill gärna ha massor av saker igång som är med el (heh) så jag måste cykla och fixa det ikväll eller imorgon.
Jag behöver även ett sängbord (mitt sängbord just nu är en prydlig hög av gamla inbundna böcker och typ 2 års prenumerationer av ELLE) och en stol. Typ en helt vanlig pinnstol som man kan sitta på om man har vänner över och om man inte har det kan man ha den lite som förvaring. Annars tror jag att jag har det mesta.
Har ganska jättemycket böcker och jag har ingen bokhylla så jag har bestämt mig för att ta hem böckerna (som jag har läst) till mamma igen. Det känns så onödigt att köpa en bokhylla när jag ska bo här så kort tid. Sorgligt men sant. 
Känner att jag behöver pyssla lite mer här och få upp lite lampor och sådär innan jag fotar, men ni ska få se. Lovar.

Nu måste jag sannerligen skriva klart min uppgift, den ska vara inlämnad imorgon och jag fungerar inte i stress. 
Hörs sen!

Inga kommentarer: