torsdag 7 juni 2012

Hemmapyssel!

Idag har jag mest tagit det lugnt men även cyklat till Coop för lite ingredienser! Igår googlade jac nämligen på om man kunde göra såna pore strips själv. För jag älskar såna men det blir väldigt dyrt i längden eftersom man gärna vill göra det en gång i veckan!
Så jag hittade ett recept och jag har precis provat det, det funkar jättebra! Man behöver bara 2 saker: gelatinpulver & mjölk. Man tar 1 msk av varje och blandar ihop det till en goja. Sen värmer man det i micron i 10 sek. Ta ut & vänta på att det svalnar lite & sen kletar du på var du än vill använda det. T.ex. på näsan, vänta sedan ungefär 10 minuter till det har stelnat & dra sedan bort det. Och alla äckliga pormaskar och sånt gojs borde sitta på den! (sök annars på youtube på make your own pore strips så har bl.a. Michelle Phan gjort en tutorial. Mobilbloggar just nu så kan inte länka tyvärr :/)

Gjorde även en ansiktsmask på avokado och naturell yoghurt. Jag har torr/känslig hy så den passade jättebra för mej (:
Såhär snygg var jag då! Nu ska jag chilla lite & sen börja på nästa möbel att slipa ner ^^

2 kommentarer:

Ida Wivel sa...

Svar ang. Beachparty @ Finjasjön: Haha lilla Simon :D

Elinor. sa...

HIHIHI. Cutie Pie!