onsdag 14 juli 2010

skrivet 13 juli 2010

Jag är 17 år och 10 månader idag. Jag måste vara världens koolaste katt, haha! Nae, jag har hört och märkt att det är värsta värmeböljan i Sverige men här är det 15-16 grader och massvis med moln och regn till och från. Och så ska det tydligen vara hela veckan, men egentligen är det ganska skönt för om det är 25 grader och sol här är det mycket folk (vilket är bra självklart) men då blir det typ 40 grader i köket. Helt sjukt! Det enda negativa med det här vädret är att jag kommer vara blekast i sverige när jag kommer tillbaka, om inte Norge får värmeböljan sen alltså :)
Idag har vi haft lite målarverkstad här, nagelmålning då alltså. Catrin har nu ljusblå/turkosa naglar, Sigrid har röda och en ljusblå/turkos. Jag har vita och rosa, Micke har lila och blå (hehe!). Hilda har också lila och blå och lilla Kajsa har röda och mörkblå. Mycket mycket bra.

Igår var jag uppe på ett berg för första gången i mitt liv, jag och Catrin gick upp hela vägen (vanligtvis kör man med bil största delen men ingen av oss har körkort) och var supertrötta när vi kom upp. Men de söta bergsfåren och utsikten piggade snabbt upp oss. Lägger upp egna bilder nån dag, ni får helt enkelt lita på googles bild sålänge. Stället heter Klovset om ni vill kolla upp det. Lite längre bort på en bergstopp har Eli och Mike (våra arbetsledare eller vad man ska säga) en stuga (mitt uppe på en bergstopp!) och jag, Catrin och Mirjam planerar en övernattning där på fredag. Hoppas det blir av! :)

Sigrid och Catrin sitter och bogglar (ordbox!) men jag suger på det så passade på att blogga istället. Senare ska jag och systrami se på Matrix, heh.

1 kommentar:

Anonym sa...

ååh, jag vill också se matrix! <3