söndag 4 juli 2010

sunday in bed

Ingenting är så fint som att sakna sina vänner i Sverige och veta att de saknar en tillbaka. Det är samtidigt plågsamt, för jag vet hur mycket roligt de hittar på och jag vill vara med.
Jag vill också åka och bada i närmaste sjö, vill också festa och grilla och åka till olika festivaler. Jag vill till och med ha regnet, speciellt på morgonen. Jag vill sitta på torget i lilla Hässleholm (som är stort jämfört med Valldal, mycket stort) och svettas med en Ottoglass i handen. Och solglasögonen på och veta att man har flera veckors slöande framför sig. Men samtidigt är en Valldalssommar helt okej, vi har spotify, vi har en knökfull lägenhet och vi har framfört allt yatzy, nej förlåt mig. Vi har har MaxiYatzy. Och det måste spelas minst en omgång varje dag, oavsett om alla är med eller inte. Också tjänar vi ju storkovan.
Visserligen måste man ju skatta när man jobbar och tjänar massa pengar, men jag kommer tjäna typ tjugotusen. Det blir många fina skor och en ny garderob. Och självklart ska jag spara en hel del. Men eftersom jag själv har slitit och varit duktig får jag faktiskt unna mig en del saker. Tycker jag :)

Ikväll är jag ledig, och Mirjam slutar elva så då ska vi se på The Hangover och käka chokladbollar. Mycket bra, eftersom vi båda är lediga imorgon! Då ska jag tvätta, köpa mat och sånt tråkigt. Men förhoppningsvis blir det finfint väder så man kan sola på vår härliga balkong :)

please don't forget about me when I'm gone, don't stop dreaming about me, I love you even more when I can't see your face.

Inga kommentarer: