onsdag 25 maj 2011

lista jadå

Jag har ruskigt tråkigt och har ingen ro att varken städa eller plugga... drar på det lite till och snor ännu en lista av niotillfem!

Namn: Isabell
Piercingar: En i flärpen i örat, tragus heter det för de som kan sånt. Har haft några andra tidigare men plockat ut dem. 
Tatueringar: ett stjärntecken på handleden & numera även tre små svalor i nacken. 
Längd: 170,9 cm enligt någon mätare på Universeum. Jag brukar säga 171 ungefär. 
Skostorlek: 39.
Hårfärg: Rödbrun
Fräknar: Jaa, året runt men mest på sommaren!
Motto: Våga vara dej själv!
Kär? Jaa
Önskar du att du bodde någon annanstans? Lite ibland, inte just nu dock. Jag har det bra här.
Tycker du att du är attraktiv? Inte alltid, men ibland tycker jag att jag är tjusig.
Vilket schampo använder du? Något från sunsilk för färgat hår, varvat med sånt för torr hårbotten. Inget schampo passar mej bra..
Vad är du rädd för? Små utrymmen, mörkret, döden, höjder, djupt vatten & att prata inför många människor ungefär. 
Gillar du berg- och dalbanor? Nej tack!




Senaste…
Filmen du hyrde? Tror det var Clear Lake minsann
Filmen du köpte? Jisses, jag köper aldrig filmer. Snål <3
Låten du hörde: denna. Älskar Veronica Maggio.
Låten du laddade ner? Laddar aldrig ner musik, älskar spotify. men måste nog börja göra det snart, på sommarjobbet är ipod bäst!
Personen du ringde? Linda tror jag!
Personen som ringde dig? Pappa
TV-program du såg? Navy CIS på femman.. eller var det trean? Nåväl.
Person du tänkte på? Nenne för han bakar muffins i Växjö utan att vilja skicka några till mej. Dummis!



Favorit…
Låt: Sånt är himla svårt... måste nog säga Inga Kläder med Veronica Maggio. Just nu åtminstone!
Sak att göra: Bada badkar, se på film, pussas med J, sjunga. Såna grejer. Så länger jag slipper anstränga mej väldigt så är jag glad!
Sport: Gillar inte sport.. men att dansa är ju kul, och friidrott!
Kläder: Klänning. Alltid!
Film: 500 days of summer
Bil: Sån liten gammal, bubbla? :)
Serie: SATC, Glee, How I Met Your Mother, Bones. Jag gillar ungefär 500 serier..



Har du någonsin…
Gråtit över en pojke? Jovars.
Gråtit över en flicka? Ja
Ljugit för någon? Jaa
Varit i slagsmål? Nej!
Blivit arresterad? Nä
Träffat någon från internet IRL? Några.. främst Nenne & Jakob då.. himla tur det!



Antal…
Gånger du varit kär? Ungefär 5 gånger. 
Gånger ditt hjärta brustit? Hundra tusen gånger kanske. Inte alltid av pojkar dock. 
Hjärtan brustet på grund av dig? Åh det vet jag inte!
Tjejer du kysst? Några stycken, mest för att det är roligt men det är också ganska fånigt. Nåväl.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Ingen aning, inte så fasligt många gånger.



Senaste…
Boken du läste? Just nu läser jag ingenting, ska börja på något nytt ikväll. Men sist läste jag Där regnbågen slutar av Cecelia Ahern. Den var inte så bra. 

Personen du fick e-mail av? Facebook, haha
Personen du fick brev av? Oj, får så sällan brev. Men det var nog min ELLE, fast det är nog inget brev. Åh jag vet inte fakiskt!
Personen du fick sms av? Jakob!
Gången hela din familj åt middag tillsammans? På mitt artonårskalas. Blir väldigt sällan när ens föräldrar är skilda..
Saken du köpte? Förutom lite godis tidigare idag så betalade jag senast för min tatuering & inträdet på Harrys igår!


Inga kommentarer: