måndag 1 augusti 2011

i miss your hand on my hip but your hand will still be there in september

Nu är det helt plötsligt augusti och imorgon har jag varit här i precis en månad! Men jag trivs rättså fint nu, kanske för att jag känner att jag har mindre tid kvar här än vad jag redan har varit här. Jag sa till idag om vilken dag jag åker. Och jag har den perfekta planen för min hemresa- något inspirerad av Mirjams plan men ändå!
Jag ska åka härifrån en söndag och då tar jag nattbussen till Oslo och är alltså där på måndagsmorgonen. Och att spendera lite tid i Oslo hade ju inte varit helt fel, för det har jag aldrig gjort förut. Har bara varit på bussterminalen och tågstationen (som inte är samma grej) i Oslo och det ska det ändras på nu tänkte jag mig!
Håhåjaja. Så då kommer jag väl hem till skåne på natten till tisdagen tror jag.
Himla bra!
Min fina pojkvän åker visst till London imorgon, och visst är jag avundsjuk men jag har planerat (det var en överdrift- jag håller på och planerar..) en ganska fantastisk resa/tågluff/hälsa-på-resa i höst så jag klarar mig nog fint med det ^^

Jag är jättejättedålig på att berätta om vad jag gör här och speciellt dålig på att ta kort.
En snabb lista och en snabb webbkamera-bild:

plus:
geiranger-resa med mirjam med vackert väder
olsok!
att jag gaaaaaaaanska snart åker hem
att jag trivs fint nu
ledig två dagar i rad denna veckan (händer aldrig egentligen). onsdag & torsdag! himla bra.
godis

minus:
kallt hela tiden här uppe
städa andra människors toaletter + andra människors könshår
varma kjöttkake-tallrikar som måste serveras
allt är så dyrt här
saknar jakob och alla fina hemma

Och nej, det är inte bilder från idag. för jag har inte duschat på flera dagar, är ganska äcklig och har jobbkläder på mig. dessa är betydligt fräschare bilder från en dag från förra veckan kanske? Håhåjaja, så är det. Om ni undrar över bilden där jag pekar på min kind/haka så är jag lite ledsen över att mitt ansikte numera är som en tonårskilles. Väldigt väldigt fullt av finnar, men det är på grund av köket på jobbet och inget annat så det kommer försvinna sen. Men det är trist att känna sig ful hela tiden, men vad gör det? Alla är väl lite fula ibland.

Inga kommentarer: