tisdag 16 augusti 2011

just a normal day outside of valldal...


Hej jag är tillbaka i Valldal efter en mycket märklig dag i Ålesund. Inte så mycket shopping, mest mat och en hel del kaos då jag missade sista bussen efter ett litet misstag i skådandet av busstabellen. Jag var alltså fast i en ganska stor stad (iallafall i jämförelse med Valldal...) och inte ett enda sätt fanns det att ta sig hem. Jag blev lite smått hysterisk och den enda personen som samtidigt som mig befann sig i Norge var min chef Eli. Men vad skulle hon kunna göra tänkte jag samtidigt som jag med gråten i halsen ringde henne. Jag bad henne ringa sin son som jag träffat tidigare under dagen som även bor i den hära staden. Jag tänkte mig att jag kan ju sova hos honom eller något sådant. Visst visst, säger Eli.
En stund eller två senare ringer hon tillbaka och säger att hon inte kan få tag i honom men hans lillebrors flickvän (som också jobbar på hotellet) har varit hos sina föräldrar utanför Ålesund och kan hämta mig 22.30. PUH! Tänkte jag och kollade på klockan... 18.00... vad ska jag göra nu? Så jag strosade en stund men tog snabbt bussen till Moa (stort köpcenter utanför staden) då det var där hon skulle hämta mig. Men ingening var öppet länge så jag fick sitta och läsa en bok i säkert 2 och en halv timme.

Trött i ögon, rygg och fötter var jag när jag kom hem så jag somnade fort och sov i 10 timmar. Vaknar hungrig med med tomt matförråd och äter stekt ägg och korv till frukost. Ut stiger Micke och berättar att han gjort upp eld i peisestugan (vet inte hur det stavas) och gjort spagetthi och köttfärsås till oss men jag kom aldrig. förlåt, men det blev lite knasigt där igår säger jag och får förklara hur allt gick till.

Min shopping var alltså dessa örhängen som ni ganska dåligt ser på bilden. 6 par för 29 norska kronor. Man måste älska kvarlevorna av den fantastiska rean. Jag ska förklara vad det är för motiv på örhängena eftersom det syns så dåligt. Ett par med hjortar eller kanske renar, något med horn iallafall. Ett par med rävar, ett par med ganska fula kaniner (måste ju alltid vara så. Att det är ett par man inte vill ha egentligen), ett par ugglor, ett par med pumor (kanske?!) och slutligen ett par små ekorrar. Åh älskar älskar älskar dem!
Men inte lika mycket som jag älskar min nya oversized (som det så tjusigt heter i modebloggningsvärlden) tjocktröja från h&ms höstkollektion. (letar efter bild..) 



Grejen med tjocktröjor/koftor är att jag inte har många alls. Och de jag har haft har jag haft sen nittiotalet nästan. Nä, riktigt så illa är det inte men jag har inte så många och det beror ganska mycket på att jag är allergisk mot ull och därför är det svårt att hitta ordentligt varma tröjor sådär.
Sen köpte jag även en vanlig (men ack så fin!) tygklänning på h&m bara en hundralapp. Alltså jag måste bara uttrycka min glädje för hur fint höstmodet är *yaaaay*! Kunde dessvärre inte finna någon bild på den men den ser ut såhär fast utan ärmar, alltså typ som ett linne där uppe :)


Nu ska jag få äta mickes (säkerligen) goda köttfärsås och spagetti!
Ciao! :)



1 kommentar:

Helene Ahlberg sa...

Super snygg kofta!! :)<3

Kram Elinor